| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníkovými příručkami. |
charakteristika věta hlavní a vedlejší |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
—Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům. |
Témata: USA, film, knihy, divadlo. Průřezové téma: Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci za použití znalostí v oboru celých a racionálních čísel. Zaokrouhluje a provádí odhady s dannou přesností |
Slovní úlohy |
Průběžné ověřování znalostí z celého pololetí. |
| Svět přírody |
Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. |
jednoděložné a dvouděložné rostliny rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí pozorování, práce s určovacími klíči, atlasy pravidla bezpečnosti práce |
|
| Člověk a společnost |
Uvádí práva občanů v rámci EU. Charakterizuje Řím v období republiky, uvádí příčiny punských válek. |
základní info o EU, práva občanů Řím republikou Punské války krize Římské republiky |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
Starověký Řím a opakování předchozích období. |
Práce na společné mozaice. Opakování dějin umělecké kultury do období starověkého Říma. Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
doplňkové sporty-florbal, sálová kopaná, přehazovaná volejbalová a basketbalová průpravná cvičení |
PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace, kompetice. |
| Volitelné předměty |
VHPR Při poslechu vnímá tón, rytmus, tempo, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat. |
Hudebně dramatické aktivity zaměřené na rytmus |
Hudební a dramatické hry |