| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 70. let do současnosti vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích (konfrontace informačních zdrojů) - práce MM |
samizdat, exil, oficiální literatura, underground |
tvorba Václava Havla. práce s textem div. hry Audience moderní ženské autorky - Legátová, Hůlová, Soukupová příprava na ústní MM, opakování záznamů zdrojů |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v každodenních a autentických materiálech, které se týkají Austrálie. Reaguje na písemné sdělení. |
Informace o životním prostředí, potřebách, životě a každodenních činnostech lidí v Austrálii. Formální dopis. Podmínková souvětí (1. podmínka). Mediální výchova - kritické čtení. |
|
| Španělský jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace tvorba otázek |
- opakovací test na daná témata - tvorba menu restaurace - otázky na objednání nápoje či jídla |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. |
Test shrnující gramatiku a slovní zásobu 2. pololetí. Opakování gramatiky a témat tohoto pololetí. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí. |
prostorová představivost |
|
| Svět přírody |
Uvede příklady dědičnosti v praktickém životě. Zhodnotí využití prvotních a druhotných surovin z hlediska trvale udržitelného rozvoje na Zemi. Orientuje se v přípravě a využití různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka. Aplikuje znalosti o principech hašení požárů a řešení modelových situací z praxe. |
podstata dědičnosti, přenos genetické informace chemická výroba - rizika v souvislosti s životním prostředím, recyklace surovin; plasty a syntetická vlákna léčivé a návykové látky; pesticidy, detergenty, průmyslová hnojiva hořlavé látky - třídy hořlavých látek |
PT: Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí - estetika, hygiena a ekonomika recyklace PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zásada předběžné opatrnosti |
| Člověk a společnost |
Posoudí postavení rozvojových zemí. Prokáže základní orientaci v problémech současného světa. |
-rozpad koloniálního systému, rozvojové země - aktuální problémy světa, ČR |
|
| Estetická výchova |
provádí jednoduché hudební improvizace vytváří a volí jednoduché doprovody Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
Vytváření vlastního hudebního tělesa v programu GarageBand Konzultace maleb na plátno se spolužáky a vyučujícím, prezentace jejich obsahu. |
Téma: reflexe ZŠ Londýnské Prezentace vlastních prací. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. |
Herní kombinace v košíkové a odbíjené. Úpolová cvičení. Netradiční hry a doplňkové sporty. |
|