| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. |
realismus v české lit.; májovci, ruchovci, lumírovci(Němcová, Borovský, Neruda, Světlá, Vrchlický, Sládek aj.) ohýbání slov cizího původu zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) |
Minitest na pravopis slov cizího původu budeme tento týden psát v třetinových hodinách češtiny. |
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
- promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) - zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Popis dějů a příběhů z minulosti Dějiny anglicky mluvících zemí V učebnici lekce 1 |
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace |
Budoucí čas jednoduchý, časování zvratných sloves- téma Mi día. Jak vyjádřit obvyklé opakování děje. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení. Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům. |
Opakování základní gramatiky a slovní zásoby k tématům tohoto pololetí. Témata: Einkaufen, Im Geschäft. Dialog v obchodě. Test shrnující 2. pololetí. |
| Matematicko fyzikální základ |
při řešení úloh užívá dělitelnost v oboru přirozených čísel; určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem. |
slovní úlohy s využitím dělitelnosti nejmenší společný násobek a největší společný dělitel tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky, změny skupenství. |
v tomto období bude příležitost na opravy míry naplnění jednotlivých výstupů. |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných kyselin a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání. Přečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu. Aplikuje poznatky o faktorech ovlivňujících průběh chemických reakcí v praxi a při předcházení jejich nebezpečnému průběhu. Navrhne nejefektivnější jednání v modelových příkladech havárie s únikem nebezpečných látek. Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. |
chemická vazba, názvosloví kyselin a solí vlastnosti a využití kyselin a solí chemické rovnice - slučování, neutralizace; zákon zachování hmotnosti látkové množství, molární hmotnost vliv teploty, plošného obsahu, povrchu výchozích látek na rychlost chemických reakcí; katalyzátory mimořádné události - havárie a úniky nebezpečných látek ochrana životního prostředí, globální problémy a jejich řešení |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí PT: Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - zážitky a zkušenosti z Evropy a světa |
| Člověk a společnost |
na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - základní principy a hodnoty demokratického politického systému. uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. na konkrétních příkladech rozlišuje specifické znaky a funkce krajin. porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry. uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. |
konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. znaky a funkce krajiny krajina typy krajin |
ideologie 19. stol - feminismus, socialismus, konzervatismus, liberalismus, romantismus, nacionalismus |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
hudební aktivity hlasová nedostatečnost a cesty její nápravy, rozšiřování hlasového rozsahu výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis |
záznam hlasového projevu impresionismus a další moderní umělecké směry |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Doplňkové sporty: basketbal, florbal, volejbal Sportovní gymnastika. rozvoj zdravotně orientované zdatnosti. úpolová cvičení |
Příprava na LonCup. |
| Volitelné předměty |
VHPR Míchá škálu barev ze tří primárních barev a bílé Ve vlastní tvorbě využívá nová média |
Malba temperovými barvami |
Portrét - malba, míchání pomocí tří primárních barev a bílé. Využití fotografie při práci. |
| Člověk a svět práce |
prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
příprava na pracovní pohovor |
|