| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
charakteristika slovní spojení vycházející s Bible |
22. a 23. května - Písemná práce - pravopis a větné členy; Bible |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) Odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí —Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat |
Stupňování nepravidelných přídavných jmen. USA Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Načrtne a sestrojí základní rovinné útvary. Využívá potřebnou matematickou symboliku Využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. |
složené příklady se zlomky (opakování) konstrukce trojúhelníků, SUS, USU, zdroj světla, šíření světla, barevné spektrum (praktické projevy) |
|
| Svět přírody |
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin. Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celu. Vysvětlí princip základních fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Dodržuje pravidla bezpečnosti při pozorování živé a neživé přírody. |
stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav rostlin rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí. pozorování lupou, mikroskopem; práce s určovacími klíči a atlasy pravidla bezpečnosti práce |
Rostliny - orgány a jejich funkce (kořen, stonek, list, květ a plod) - dýchání, růst, rozmnožování a jejich význam - systematické skupiny rostlin |
| Člověk a společnost |
Úvod do starověkého Říma,římská republika. Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje. |
založení Říma Řím republikou rozdělení obyvatel co je to vandalismus? Kde se s ním potkáváme? |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
Starověký Řím. Linie, tvary, textury, Uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. Výroba "monumentální" mozaiky. Kresba stromu. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
doplňkové sporty-florbal, sálová kopaná volejbalová a basketbalová průpravná cvičení |
|
| Volitelné předměty |
VHPR Ve výtvarné tvorbě využívá svoji představivost a fantazii Hudebně-dramatické aktivity |
Míchání barevné škály, práce s papírem Hudebně-dramatické hry |
3D obraz Zpěv písní, improvizační hry |