| Český jazyk a literatura |
tvoří vlastní literární text podle schopností a na základě znalostí odpovídající literární terminologie uspořádá v textu informace s ohledem na jejich účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí(syntax) vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích (konfrontace informačních zdrojů) |
rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) souvislost a logická uspořádanost textu, odborná terminologie, srozumitelnost, znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího, funkční styl, subjektivní a objektivní slohotvorní činitelé, publicistický styl jako vlivný faktor vývoje a stavu společnosti |
Kolář + "kolářoviny" - odevzdání prací, rozbor ve skupinách fejeton - základní znaky tvorba vlastního textu ( úvaha, recenze) - srovnání literárního a filmového díla , prvky argumentace + kánon umělecké literatury, literární brak, argumentace do 16. 5. do 17. 5. odevzdání dobrovolné četby test syntax 7.5. práce na MM (praktické využité dosavadních znalostí ( citace, zdroje) |
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost, která se týká životního prostředí. Rozumí jednoduchým textům, které se týkají životního prostředí, a vyhledá v nich potřebnou informaci. |
Popis událostí za pomoci vět logicky řazených za sebou. Osobnostní a sociální výchova. Slovní zásoba týkající se životního prostředí. Enviromentální výchova. |
|
| Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
tvorba vět, ve kterých si sdělují základní informace číslovky a určování času |
En el restaurante, en el supermercado, en la ciduad - tvorba vět a souvětí, otázky a odpovědi, konverzační cvičení - intenzivní procvičování na MM |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. |
Minulý čas sloves-perfektum, zvratná slovesa. Opakování na malé maturity: průřez zásadními tématy, základní gramatikou. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině. Objasní (kvalitativně) pomocí poznatků o gravitačních silách pohyb planet kolem Slunce a měsíců planet. Odliší hvězdu od planety na základě jejich vlastností. |
volné rovnoběžné promítání pravoúhlé promítání základy výkresové dokumentace vlastnosti hvězd, vlastnosti planet |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů, orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Objasní vznik a vývin nového jedince od početí až do stáří. Uvede příklady dědičnosti v praktickém životě. Respektuje přijatá pravidla soužití mezi spolužáky a jinými vrstevníky. Přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů v komunitě. Vysvětlí role členů komunity (rodiny, třídy, spolku) a uvede příklady pozitivního a negativního vlivu na kvalitu sociálního klimatu (vrstevnická komunita, rodinné prostředí) z hlediska prospěšnosti zdraví. Vyhodnotí na základě svých znalostí a zkušeností možný manipulativní vliv vrstevníků, médií, sekt; uplatňuje osvojené dovednosti komunikační obrany proti manipulaci a agresi. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - rozmnožovací soustava ontogeneze člověka podstata dědičnosti, přenos genetické informace pravidla soužití mezi vrstevníky cesty aktivního utváření dobrých mezilidských vtahů společenské role a zdraví vliv médií, vrstevníků a sekt |
Rozmnožovací soustava člověka - stavba a funkce pohlavních orgánů - oplození, těhotenství, vývoj plodu - vývin člověka od narození po stáří - pravidla dědičnosti - sexuální výchova, reprodukční zdraví, mezilidské vztahy a jejich utváření, vliv okolí Přírodopis 8 - str. 106-115 PT: Osobností a sociální výchova, morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika |
| Člověk a společnost |
vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické hospodářské a vojenské spolupráce. Popíše vliv začlenění ČR do EU na každodenní život občanů. Uvede příklady práv občanů ČR v rámci EU i možných způsobů jejich uplatňování. Uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství, k nimž má vztah ČR, posoudí jejich význam ve světovém dění. Uvádí příklady účasti a působnosti České republiky ve světových mezinárodních a nadnárodních institucích, organizacích a integracích států |
Členství ČR v mezinárodních organizacích. Evropská unie OSN NATO |
|
| Estetická výchova |
rozpozná některé z tanců různých stylových období uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo stamostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
hudba a tanec v průběhu staletí hlasová nedostatečnost a cesty její nápravy, rozšiřování hlasového rozsahu komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
Workshop tance intonace vybraných písní s hudebním doprovodem / vymýšlení textu a hudebního doprovodu vlastní písně - práce s programem garageband malba na plátno, konzultace postupu práce se spolužáky, příprava názvu plátna |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. |
Herní kombinace v košíkové a odbíjené. Kondiční formy cvičení, úpolová cvičení. Netradiční hry a doplňkové sporty. |
Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice. |