| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. |
český a světový realismus interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka uměleckého textu za pomoci odpovídající literární terminologie řečová etiketa ohýbání slov cizího původu |
9. a 10. 5. píšeme test (souhrn gramatika + české národní obrození) |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě. Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života. |
Vyjádření minulosti pomocí různých gramatických časů. |
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace |
Budoucí čas jednoduchý, časování zvratných sloves- téma Mi día. Jak vyjádřit obvyklé opakování děje. |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. |
Témata: Im Restaurant., Im Geschäft. Opakování modálních sloves a skloňování osobních zájmen. Přivlastňovací zájmena. Shrnující test-Im Restaurant. |
| Matematicko fyzikální základ |
procvičujeme: matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných odhaduje a vypočítá objem a povrch těles načrtne a sestrojí sítě základních těles nově: určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem |
výrazy s proměnou válec, koule, jehlan, kužel sítě těles tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky |
16.5. nebo 17.5. píšeme pololetní písemnou práci |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných kyselin a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Orientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku univerzálním indikátorovým papírkem a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxi. Rozlišuje výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - kyseliny a soli vlastnosti a využití kyselin, kyslíkatých a bezkyslíkatých solí kyselost a zásaditost roztoků chemické rovnice - neutralizace zákon zachování hmotnosti |
Kyseliny a soli (uč. Chemie - str. 70-83) - názvosloví, vlastnosti a využití - pH, neutralizace PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí PT: Sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce |
| Člověk a společnost |
na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. |
konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století |
revoluce - Itálie, Německo, Uhry Architektura 19. stol, Objevy, vědci a významné osobnosti 19.stol. |
| Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
záznam vlastního hlasu, práce s hlasovou nedostatečností reflexe vokálního projevu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. Práva a povinnosti rozhodčího, diváka a organizátora. sálová kopaná odbíjená doplňkové sporty |
herní kombinace v košíkové a odbíjené pravidla osvojovaných pohybových činností PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice. PT:Rozvoj zdravotně orientované zdatnosti. |
| Volitelné předměty |
Vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je interpretovat |
kresba portrétu |
kresba portrétu |
| Člověk a svět práce |
prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
tvorba životopisu příprava na pracovní pohovor |
retorika, posturika, proxemika a pod. |