| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
Bible (Starý a Nový zákon) charakteristika |
7. a 9. května - test věnovaný antické literatuře |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
—Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) — odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí —porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat |
Rozšiřování slovní zásoby a znalostí stupňování přídavných jmen. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel Načrtne a sestrojí základní rovinné útvary Využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. |
Složené příklady se zlomky Konstrukce trojúhelníků, SUS, USU Grafické sčítání úhlů Zdroj světla, šíření světla barevné spektrum. |
|
| Svět přírody |
Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin. Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celu. Vysvětlí princip základních fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. Určí podmínky postačující pro aktivní fotosyntézu. |
uspořádání stavby rostlinného těla stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav rostlin rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin fotosyntéza fotosyntéza - teplo, světlo, oxid uhličitý, voda |
Rostliny - obecné vlasnosti - uspořádání rostlinného těla - orgány a jejich funkce (kořen, stonek, list, květ a plod) - fotosyntéza a její význam - dýchání, růst, rozmnožování a jejich význam |
| Člověk a společnost |
Orientuje se v řecko- perských válkách, uvádí jednotlivé bitvy. Rozlišuje trestný čin a přestupek, uvádí jednotlivé druhy trestů. |
řecko- perské války, jejich příčina a důsledky TČ, přestupek, tresty |
|
| Estetická výchova |
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
Tanec. Linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. |
Dokončení výtvorů inspirovaných starověkým Řeckem. Řecký tanec Sirtaki. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
různé obměny vybíjené, doplňkové sporty průpravná cvičení v košíkové, odbíjené a přehazované, atletika |
PT: osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace |
| Volitelné předměty |
Ve výtvarné tvorbě využívá svoji představivost a fantazii |
Kombinace plošné tvorby s prostorovou, valéry, míchání barev |
Prostorový obraz |