| Český jazyk a literatura |
porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora |
dílo G. Orwella autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19.a 20. století (souvislost s povinnou četbou) |
divadelní představení 1984 v divadle D21 povinná četba - diskuse písňové texty - projektová výuka |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních a neformálních informacích. Vyhledá potřebnou informaci v textu, který se týká životního prostředí a změny klimatu. |
Poskytování informací týkajících se oslav Velikonoc u nás a v anglicky mluvících zemích. Trpný rod. |
Multikulturní výchova. Osobnostní a sociální výchova, komunikace. Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení. |
| Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat |
En el restaurante - slovní zásoba. Poslechová cvičení. Opakování číslovek. Vytvoří menu restaurace. |
rozhovory (restaurace, objednávka jídla) - fráze |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení. Porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům. |
Minulý čas sloves-perfektum pravidelných a vybraných nepravidelných sloves. Prezentace dialogů. Shrnující test. Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit, Krankheiten, Sport, Ostern (Velikonoce)-zvyky v českých a německy mluvících zemích. |
| Matematicko fyzikální základ |
Prakticky využívá poznatky o působení magnetického pole na cívku s proudem. Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. (PT: Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.) Určí vlastnosti polovodiče. Zapojí správně polovodičovou diodu. |
elektromagnetická indukce využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie vlastnosti polovodiče polovodičová dioda |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů, orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc. Projevuje odpovědné chování v rizikových situacích silniční a železniční dopravy. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - nervová soustava, smyslová ústrojí, žlázy s vnitřní sekrecí situace ohrožující zdraví, rizikové činnosti, prevence, první pomoc rizika v silniční a železniční dopravě, minimalizace těchto rizik |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků. Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu. Uvede příklady zdrojů informací o minulosti; pojmenuje instituce, kde jsou tyto informace shromažďovány. |
Povstání v Maďarsku, Invaze do ČSSR. Konflikty studené války - Korejská válka, Karibská krize, Vietnamská válka - práce s časovou osou a dějepisnými mapami, přehled historických epoch - historické prameny; archivy, muzea |
|
| Estetická výchova |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích – počítačová grafika, fotografie, video, animace Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. Ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy |
hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá (šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury) komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření //Průřezové téma: Mediální výchova - interpretace vztahu mediálních sdělení a reality uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
Styly populární hudby 20. století - referáty na vybraný styl / oblíbenou hudební kapelu Možnost využití dataprojektoru při malbě na plátno Malba na plátno - získávání zpětné vazby od spolužáků |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
Herní kombinace v košíkové a odbíjené. Kondiční formy cvičení, úpolová cvičení. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Souhrnné opakování - druhy a typy smluv. |
písemný test, sebehodnocení |
|