| Český jazyk a literatura |
Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. Správně třídí sloví druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Používá správné tvary slov v písemném projevu. |
druhy vedlejších vět renesance knižní předloha zpracovaná v dramatické nebo filmové podobě slovesný rod |
|
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
- popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět - popis plánů do budoucna |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Slovní zásoba k tématu Vesmír. Budoucí čas vyjádřený pomocí "will". |
| Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů - rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. PT: Osobnostní a sociální výchova |
• používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací • tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky |
sloveso IR, předložky místa, příslovce- pohyb po ZOO, otázky na směr - vyplnění dotazníku (osobní indície) překlad textu - Animales salvajes |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace. |
Tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení. |
Podstatná jména ve třetím pádě. Téma: In der Schule Ostern (Velikonoce)-zvyky v českých a německy mluvících zemích. |
| Matematicko fyzikální základ |
řeší aplikační úlohy na procenta; Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů; využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů |
procento; příklady a slovní úlohy s procenty; desetinné číslo, zlomek, procento moment síly; mechanika kapalin, hydrostatický tlak |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. |
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin práce s atlasem stavba a funkce těla, orgánových soustav struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky vyhledání společných a odlišných znaků- |
členovci - pavoukovci, korýši. PT: Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů PT: Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. PT: Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
| Člověk a společnost |
Vysvětlí dělbu státní moci, jednotlivé složky charakterizuje. Zdůvodňuje počátky objevných plaveb, uvádí významné osobnosti a důsledky, které plavby a objevy přinesly. |
výkonná, zákonodárná a soudní moc v ČR zámořské objevy, cíle cest, důsledky |
|
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století |
malba temperovými barvami na vlastní téma rap – seznámení s původem rapu, využití v gospelu, spirituálech, rap – vlastní improvizace |
| Tělesná výchova |
osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
Přehazovaná, doplňkové sporty, volejbalová průprava |
|
| Člověk a svět práce |
uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, jak je využít |
Pojištění |
|