| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je a jejich funkci Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché |
antický epos, řecké drama větné členy |
slovní obraty vycházející z kultury starověkého Řecka (ročníkový projekt) PU míry, přípustky, podmínky, příčiny, účelu |
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
—Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou. |
Předpověď počasí. Stupňování přídavných jmen. Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole Provádí početní operace v oboru racionálních čísel Určuje velikost úhlu |
Mahnetismus, magnetické silové pole, siločáry, praktické využití magnetů Opakování násobení a dělení zlomků. Zavedení sčítání a odečítání zlomků. Grafické sčítání a odečítání úhlů. |
|
| Svět přírody |
Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. |
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (savci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) zásady bezpečného chování ve styku s živočichy stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami členění z hlediska výživy hub, význam hub stavba, výskyt a význam lišejníků, symbióza pozorování lupou, mikroskopem, práce s určovacími klíči, atlasy pravidla bezpečnosti práce |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se v tzv. temném období starověkého Řecka. Zdůvodňuje kolonizační snahy Řeků. |
vpád Dórů Velké řecká kolonizace |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
Starověké Řecko |
Sochařství, architektura, samostatná tvorba inspirovaná černofigurouvou a červenofigurovou keramikou starověkého Řecka. Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
různé obměny vybíjené, doplňkové sporty průpravná cvičení v košíkové, odbíjené a přehazované, atletika |
PT: osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace |
| Volitelné předměty |
Při poslechu vnímá tón, rytmus, tempo, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat. |
Hudebně dramatické aktivity zaměřené na rytmus |
|