| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 -1968 uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 70. let rozlišuje literaturu hodnotnou a konzumní, svůj názor doloží argumenty v připraveném i improvizovaném mluvené projevu vhodně využívá verbálních, nonverbálních i paralingvních prostředků řeči rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí(syntax) |
Škvorecký, Fuks, Lustig, Hrabal a jejich stěžejní díla + filmové ukázky povinná četba útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu, projev, proslov (tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek) odchylky větné vazby, vedlejší věty a poměry u souřadně spojených větných členů, vět hlavních a vedlejších |
prezentace prací skupin (dle zadání) zhodnocení povinné četby, opakování děl a autorů k přijímačkám zhodnocení testů - nalejvárna, dotazy ústní přijímací pohovor - řeč těla AMA, EMA - dle požadavků a potřeb |
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a tématu, které se připravili na prezentaci. Napíše krátký text na dané téma. |
Složená slova some/any + one, thing...., can see/hear someone + ing. |
Osobnostní a sociální výchova - komunikace. |
| Španělský jazyk |
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat |
Mi comida favorita En el restaurante , en el bar |
recept s užitím předpřítomného času- samostatná práce - rozšíření slovní zásoby, krátké rozhovory na daná témata opakování číslovek |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Minulý čas sloves "haben" a "sein". Úvod do perfekta pravidelných sloves. Sloveso tun. Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků. Prakticky využívá poznatky o působení magnetického pole na cívku s proudem. Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. |
soustavy dvou rovnic o dvou neznámých slovní úlohy o pohybu, směsi, společná práce a další věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků, poměr podobnosti elektromagnetická indukce využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor generátor (PT: Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.) energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie" |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů, orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc. Projevuje odpovědné chování v rizikových situacích silniční a železniční dopravy. Uplatňuje adekvátní způsoby chování a ochrany v modelových situacích ohrožení, nebezpečí a mimořádných událostí. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - nervová soustava + smyslová ústrojí situace ohrožující zdraví, rizikové činnosti, prevence, první pomoc rizika v silniční a železniční dopravě, minimalizace těchto rizik klasifikace mimořádných událostí, varovné signály, základní úkoly ochrany obyvatelstva, evakuace, prevence mimořádných událostí |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků. |
-socialistický a kapitalistický blok -svět po druhé světové válce |
|
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá (šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury) uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
malba na plátno vybranou technikou (temperové barvy, akvarel, akryl, olejomalba atp.) Populární hudba 20. století – referáty |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
Herní kombinace v košíkové a volejbalu. Atletika, organizace Londýnské laťky. Kodniční formy cvičení. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Uvádí náležitosti různých druhů a typů smluv. |
typy smluv |
|