| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
opakování větných členů mytologie, mýtus, epos |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
—porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) —odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí —porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat —promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Dokončení tématu Food, test. Velká Británie, mapa, příroda. Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Předpověď počasí. Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem Využívá prakticky poznatky o šíření magnetického pole. |
Dělení zlomků. (procvičování násobení zlomků) Definice pojmu úhel, měřění úhlů, rýsování úhlů. Magnet, magnetismus, magnetické pole, siločáry, |
|
| Svět přírody |
Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Odvodí na základě pozorování projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
teplokrevní obratlovci - savci a jejich řády rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí zásady bezpečného chování ve styku s živočichy |
Savci - obecné znaky jednotlivých řádů savců - zástupci a jejich výskyt a způsob života - přizpůsobení savců podmínkám prostředí - význam savců v přírodě Přírodopis 7 - str. 40-71 |
| Člověk a společnost |
Úvod do starověkého Řecka Lokalizuje na mapě Evropy Řecko a charakterizuje jej. |
vznik řecké civilizace starověká Kréta, Mykény dnešní Řecko |
|
| Estetická výchova |
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
Vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění. Vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření. |
Dokončení projektu CD a plakát pro hudebního umělce a následná prezentace výtvorů, vysvětlení uměleckého záměru. Průřezové téma: Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-gymnastika, estetická cvičení s hudbou. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-atletická abeceda, průprava na skok vysoký, skok vysoký. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-doplňkové sporty. |
gymnastika, estetická cvičení s hudbou atletická abeceda, průprava na skok vysoký, skok vysoký doplňkové sporty |
|
| Volitelné předměty |
Při poslechu vnímá tón, rytmus, tempo, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat. |
Hudebně dramatické aktivity zaměřené na rytmus |
Rap – vymýšlení vlastní rapové písně a jejich prezentace |