| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. Uplatňuje zásady pravopisu na úrovni slova, věty a souvětí. |
Mácha, Erben, Němcová, Borovský, Tyl interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka uměleckého textu za pomoci odpovídající literární terminologie typické žánry literatury 19. řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci Délka samohlásek |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
- psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět psaní jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou a s použitím vhodných spojek - vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě |
Opakování probraných přítomných časů a frází pro vyjádření budoucnosti. |
| Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
Téma Tiempo, určování času (hodiny, dny v týdnu, roční období). Jak vyjádřit souhlas či nesouhlas. |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Skloňování osobních zájmen. Témata: Beruf-opakování. Im Restaurant Ostern (Velikonoce)-zvyky v českých a německy mluvících zemích. |
| Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles načrtne a sestrojí sítě základních těles určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem |
válec a koule sítě těles rozdíl v pojmech teplota a teplo |
budeme psát další písemné práce na úpravy výrazů |
| Svět přírody |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných kyselin a hydroxidů, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů; krystalizace vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin pozorování lupou, práce s určovacími klíči, atlasy pravidla bezpečnosti práce chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - sulfidy, hydroxidy, kyseliny vlastnosti a využití kyslíkatých a bezkyslíkatých kyselin a hydroxidů |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí |
| Člověk a společnost |
charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. |
společnost 19. století utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století |
Průmyslová revoluce, národní obrození napříč Evropou |
| Estetická výchova |
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. |
prezentace výtvarných kolekcí s vlastními komentáři poslech a reflexe kompozice hudební skladby |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
odbíjená doplňkové sporty |
Komunikace v TV herní kombinace v košíkové a odbíjené pravidla osvojovaných pohybových činností individuální rozcvičení, strečink, kompenzace před a po ukončení hodiny |
| Člověk a svět práce |
orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
problematika trhu práce druhy prací |
|