| Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí(syntax) dorozumívá se výstižně, kultivovaně a jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci (jazyková norma, řečová etiketa)+ rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera v hovoru v připraveném i improvizovaném mluvené projevu vhodně využívá verbálních, nonverbálních i paralingvních prostředků řeči uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 -1968 |
věty vedlejší, souvětí souřadné a podřadné mimika a gestika, práce s hlasem útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu, projev, proslov (tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek) literatura vztahující se k období druhé světové války - autoři čeští i světoví |
Ema, Ama - opakování + přechodníky - propojení s povinnou četbou(odevzdání 20.3.) - práce ve skupinách a následná prezentace, reprodukce přečteného textu ve dnech 25.- 29. bude probíhat studijní "nalejvárna" |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v každodenních autentických materiálech. Napíše krátký text na dané téma. |
Práce s časopisy, internetem. Připraví si prezentaci na dané téma. Složená slova some/any + one, thing..., can see/hear someone + ing. |
|
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
La comida y bebida, A comprar |
- slovní zásoba k jídlu, restauraci, nakupování - opakování předminulého času tvorba receptu, práce s učebnicí, překlad textů |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Minulý čas sloves "haben" a "sein". Sloveso tun. Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit. |
| Matematicko fyzikální základ |
Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu. |
Pohybové slovní úlohy Podobnost trojúhelníků |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů, orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí. Projevuje odpovědné chování v rizikových situacích silniční a železniční dopravy. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav (vylučovací soustava, lidské smysly) problematika zdraví rizika v silniční a železniční dopravě, minimalizace těchto rizik |
PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - otevřená a pozitivní komunikace |
| Člověk a společnost |
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech |
- Ukrajina |
|
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. vytváří a volí jednoduché doprovody realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá (šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury) |
malba na plátno vybranou technikou (temperové barvy, akvarel, akryl, olejomalba atp.) Populární hudba 20. století – referáty Hudební aktivity |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
Útočné a obranné herní systémy v košíkové a odbíjené. kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika atletika - skok vysoký doplňkové aktivity |
|
| Člověk a svět práce |
Uvádí náležitosti různých druhů a typů smluv. |
smlouvy |
|