| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. Uplatňuje zásady pravopisu na úrovni slova, věty a souvětí. |
Mácha, Erben, Tyl, Němcová, Borovský (vliv autorů a jejich tvorby na utváření českého národa) interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka uměleckého textu za pomoci odpovídající literární terminologie ohýbání slov cizího původu pravopis u/ú/ů |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
- zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Seznámení se s novou učebnicí, slovní zásoba týkající se pokynů a zadání. Opakování přítomných časů. Scio testování - SKATE |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě. |
Nepravidelná slovesa a slovesa s odlučitelnou předponou-opakování. Téma:Schule und Beruf-procvičování, rozšiřování slovní zásoby. Test-Schule und Beruf. |
| Matematicko fyzikální základ |
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku |
procvičení vytýkání před závorku nácvik užití vzorců (a + b)2, (a - b)2 a2 - b2 podmínky pro šíření zvuku, tón, frekvence, perioda |
na základě dohody budeme psát další testy na úpravu algebraických výrazů vytýkání před závorku a následně použití vzorců |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. Navrhne nejefektivnější jednání v modelových příkladech havárie s únikem nebezpečných látek. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučeniny - oxidy, hydroxidy, kyseliny a soli vlastnosti a využití oxidů, kyselin, hydroxidů, kyslíkatých a bezkyslíkatých solí výskyt a praktický význam některých oxidů a kyselin mimořádné události - havárie a úniky nebezpečných látek |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí, globální environmentální problémy |
| Člověk a společnost |
zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. |
světové hospodářství rozložení surovinových a energetických zdrojů |
Tádžikystán, Kazachstán, Kyrgystán, Uzbekistán |
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
dokončení výtvarných kolekcí |
| Tělesná výchova |
Osvojené pohybové dovednosti tvořivě dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené Kondiční cvičení Atletika - skok vysoký Doplňkové sporty |
(PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj kooperace a kompetice.) Londýnská laťka sebehodnocení v dané pohybové činnosti spolurozhoduje osvojené hry a soutěže Komunikace v TV |
| Volitelné předměty |
využívá hlas k interpretaci různých pocitů a vjemů |
hlasový, vokální projev v dramatické tvorbě |
dramatické aktivity – dramatická improvizace |
| Člověk a svět práce |
na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
tvorba ceny |
Prezentace ekoproduktů |