| Český jazyk a literatura |
v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický, syntaktický ve větě jednoduché i souvětí uspořádá v textu informace s ohledem na jejich účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování v připraveném i improvizovaném mluvené projevu vhodně využívá verbálních, nonverbálních i paralingvních prostředků řeči rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období fašistické okupace |
ohýbání slov cizího původu souvislost a logická uspořádanost textu, odborná terminologie, srozumitelnost, znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího, funkční styl, subjektivní a objektivní slohotvorní činitelé, publicistický styl jako vlivný faktor vývoje a stavu společnosti řečnický styl vedlejší věty, větné členy, interpunkce lyrika, poetismus, Vítězslav Nezval |
pravopis slov přejatých, práce s textem - novinovým článkem, užití synonym slohové útvary a styly, styl publicistický - tvorba vlastní recenze na zvolené téma, fejeton řečnická cvičení AMA, EMA - pracovní listy nonsens - liter. ukázky (lit. teorie) |
| Anglický jazyk |
Rozumí jednoduchým textům a vyhledá v nich požadované informace. Zeptá se na základní informace. |
Práce s textem, slovníky, odvozování významu z daných souvislostí, přiřazování, doplnění, vyhledávání informací v textu. Verb + ing, verb + infinitive. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - rozhovory se spolužáky. |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
La bebida y comida (užití příslušných sloves, obohacováná slovní zásoby) |
- nácvik divadelních představení, četba textu, překlad, realizace představení 13.3., výroba kulis PT: Osobnostní a sociální výchova |
| Německý jazyk |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě. |
Téma: Die Kleidung. Zvratná slovesa. Sloveso tun. Úvod do tématu: Beim Arzt |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků. |
soustavy dvou rovnic o dvou neznámých slovní úlohy o pohybu, směsi, společná práce a další věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků poměr podobnosti |
test dělené hodiny (po+čt) |
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. Dává do souvislosti složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky. Projevuje odpovědný vztah k sobě samému, k vlastnímu dospívání a pravidlům zdravého životního stylu. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - trávicí a vylučovací soustava zdroje složek potravy člověka zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitamínů v lidském těle základní složky stravy, energetická hodnota pravidla zdravého životního stylu |
|
| Člověk a společnost |
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech Uvede příklady a porovná klady a zápory některých projevů globalizace. Vyjádří svůj osobní názor na některé globální problémy současnosti a podloží jej argumenty. |
- hlavní světová ohniska existujících a hrozících konfliktů - příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích - globalizace - aktuální podoba globálních problémů |
|
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá (šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury) |
Malba na plátno na vybrané téma Styly populární hudby 20. století - referáty |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
Útočné a obranné herní systémy v košíkové a odbíjené. kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika atletika doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Uvádí druhy smluv a zná jejich náležitosti. |
typy smluv a jejich náležitosti |
|