| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. s oporou o text přednese referát. v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Uplatňuje zásady pravopisu na úrovni slova, věty a souvětí. |
český romantismus, 2. a 3. fáze ČNO (Čelakovský, Kollár, Mácha, Erben, Tyl) odborný referát ohýbání slov cizího původu skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům souhláskové skupiny |
V dělených hodinách minitest na pravopis s/z, bě/bje, pě, vě/vje, mě/mně |
| Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Žák vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
- porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) - vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě |
Opakování probraného učiva - přítomné a minulé časy, používané fráze. Testování Scio - SKATE. |
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Jednoduchá větná spojení. |
Inzerát - vender, comprar, alquilar, cambiar, querer (quisiera), dirección, número de teléfono. Orientace v inzerátech na bydlení. |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Předložky se 4. pádem. Téma: Schule und Beruf. |
| Matematicko fyzikální základ |
sčítá a násobí mnohočleny, kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku, posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí. |
sčítání a násobení mnohočlenů, podmínky pro šíření zvuku, PRŮŘEZOVÁ TÉMATA: Enviromentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - hluk, mapa hlukové zátěže Prahy |
V týdnu od 4.3.2019 bude čas na opravy testu násobení výrazu jednočlenem a sčítání, resp. odčítání výrazů. Dne 13.3. píšeme písemnou práci na násobení dvojčlenu dvojčlenem a následné úpravy. |
| Svět přírody |
Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. |
složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé půdní druhy, půdní typy; hospodářský význam půd částicové složení látek - molekuly, stavba atomu chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin oddělování složek směsí - laboratorní práce z chemie zásady bezpečné práce s látkami v laboratoři a v běžném životě - laboratorní práce z chemie |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce |
| Člověk a společnost |
uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích. kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání. ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech |
uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích. metody sebereflexe hlavní světová ohniska existujících a hrozících konfliktů |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
moderní umělecké směry interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních kombinace výtv. technik |
dokončování výtvarných kolekcí |
| Tělesná výchova |
Osvojené pohybové dovednosti tvořivě dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení tělesné zdatnosti. Posoudí provedení osvojené pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. |
Odbíjená Kondiční cvičení Atletika Doplňkové sporty |
Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. (PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. Londýnská laťka) sebehodnocení v dané pohybové činnosti |
| Volitelné předměty |
Vhpr Míchá škálu barev ze tří primárních barev a bílé Využívá hlas k interpretaci různých pocitů a vjemů |
Malba temperovými barvami divadelní improvizace |
zátiší - míchání škály barev ze tří primárních barev a bílé - dokončení dramatické etudy, improvizace |
| Člověk a svět práce |
na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
tvorba ceny orientace v inzertní části médií úřad práce - jeho význam požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
|