| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
velká písmena v názvech větné členy - přívlastek, příslovečné určení, předmět |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
—- porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) - odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí - porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat |
Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Texty o jídlo a stravování ve světě. Velká Británie. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
Zlomky zavedení a porovnávání. |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Odvodí na základě pozorování projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav savců stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů teprokrevní obratlovci - savci a jejich řády rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí zásady bezpečného chování ve styku s živočichy |
|
| Člověk a společnost |
Rozlišuje složky státní moci v ČR. Starověká Indie a Čína |
dělba moci v ČR závěrečné aktivity ke shrnutí starověkých států |
|
| Estetická výchova |
Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
Počítačová grafika, fotografie Vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
Průřezové téma: Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření. Plakát hudební skupiny a následná prezentace bookletu CD a plakátu. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-gymnastika, estetická cvičení s hudbou. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
gymnastika, estetická cvičení s hudbou, doplňkové sporty |
|
| Volitelné předměty |
Vhpr Ve výtvarné tvorbě využívá vlastní představivost a fantazii |
velkoplošná malba temperovými barvami |
"klíčová dírka" - dokončení; malba divadelních kulis |