| Český jazyk a literatura |
-zvuková stránka jazyka, zvuková podoba věty (hlásky a hláskové skupiny), projev, proslov (tempo, přízvuk, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek)- užití v připraveném i improvizovaném projevu v písemném projevu používá správné tvary -běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický, syntaktický ve větě jednoduché i souvětí - tvoří vlastní literární text podle schopností a na základě znalostí odpovídající literární terminologie -rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období fašistické okupace - rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí |
spodoba jazyka, přízvuk, důraz, věty dle postoje mluvčího skloňování cizích slov dle vzorů, jejich význam - recenze - texty autorů 20. století, práce s literárními ukázkami, osobitý styl autorů |
- příprava na test, shrnující test 25. a 26. 2. - vyhledávání cizích slov v textu - učíme se navzájem, kritický přístup, zhodnocení textu spolužáka, stylistické chyby, jazykové prostředky - diskuse, souvislost s povinnou četbou, "kruh čtení" |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech. Napíše krátký text nebo jednotlivé věty, které se týkají způsobu života a životního stylu. |
Mluvnické časy, způsobová slovesa. Téma - Hrdinové. |
|
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
Mi ciudad, Los monumentos de Praga Práce s textem - překladová cvičení |
- práce s texty, vlastní text týkající se význ. pražských míst - opakování stupňování přídavných jmen, nepřízvučná zájmena, předminulý čas - nácvik divadelních představení, překlad textů, výroba kulis, správná výslovnost a dikce |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. Zápis a doplňování slov a slovních spojení. |
Zvratná slovesa. Témata:Wohnen-Anzeige. Die Kleidung. Nácvik divadelního představení. Test-stupňování přídavných jmen. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků. |
soustavy dvou rovnic o dvou neznámých; slovní úlohy o pohybu, směsi, společná práce a další věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků poměr podobnosti |
dělené hodiny |
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitaminů. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. Dává do souvislosti složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky. Projevuje odpovědný vztah k sobě samému, k vlastnímu dospívání a pravidlům zdravého životního stylu. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - trávicí soustava zdroje složek potravy člověka zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitaminů v lidském těle základní složky stravy, energetická hodnota pravidla zdravého životního stylu |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Hodnotí na přiměřené úrovni vztah městských částí, Prahy jako celku a státu. Rozlišuje a porovnává různé formy vlastnictví (včetně duševního), uvede jejich příklady a způsoby jeho ochrany. - osobní, soukromé, státní, skupinové, družstevní a duševní vlastnictví, autorská práva |
II. světová válka - vojenské dějiny (první válečný rok, bitva o Británii, útok na SSSR, válka v Tichomoří, bitva o Berlín) Holokaust - úvod do tématu, konference ve Wannsee, základní dělení a rozmístění KZ táborů. |
Opakování dějin nacistického Německa s důrazem na norimberské zákony. |
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá (šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury) |
Návrhy na malbu plátna (myšlenková mapa, hledání vhodné techniky, konzultace návrhů, příprava podkladů) Styly populární hudby 20. století - referáty |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
Útočné a obranné herní systémy v košíkové a odbíjené. kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Vysvětlí podstatu reklamačního řádu. Ví, jak postupovat při reklamaci. |
reklamace reklamační doba |
|