| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. |
České národní obrození český romantismus interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka uměleckého textu za pomoci odpovídající literární terminologie ohýbání slov cizího původu |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
- porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat, odvozování z daných souvislostí významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu - vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami |
Frázová slovesa Závěr lekce 6 v učebnici |
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. |
Slovesa nepravidelná SABER, QUERER, DORMIR, VENIR, DAR a jejich časování. Jak vyjádřit nutnost, povinnost. Hledání bytu - inzerát (odpověď). |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností. Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Tvorba otázek. |
Nepravidelná a modální slovesa. Předložky se 4. pádem. Téma: Orientierung in der Stadt Shrnující test-Orientierung in der Stadt. |
| Matematicko fyzikální základ |
sčítá a násobí mnohočlenů rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku |
sčítání a násobení mnohočlenů zdroje zvuku, podmínky pro šíření zvuku |
písemná práce ve čtvrtek 21.2.2019 - výpočty číselných výrazů - hodnota výrazu s proměnou (dosazování) - převody jednotek všeho kJ, MW, l, ml ,hl .... |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. |
názvy a značky chemických prvků vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků - nekovy složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé půdní druhy a půdní typy; hospodářský význam půd částicové složení látek - molekuly chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - halogenidy, oxidy |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství. |
| Člověk a společnost |
zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. |
pravděpodobný vývoj světových regionů světové hospodářství rozložení surovinových a energetických zdrojů |
Západní Asie - arabský poloo., blízký východ, zakavkazsko |
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. |
kombinace výtv. technik poslech a reflexe |
práce na výtvarné kolekci |
| Tělesná výchova |
Osvojené pohybové dovednosti tvořivě dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení tělesné zdatnosti. Posoudí provedení osvojené pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. |
Odbíjená Kondiční cvičení Doplňkové sporty - badminton, basketbal. |
komunikace v TV sebehodnocení v dané pohybové činnosti PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
| Volitelné předměty |
Míchá škálu barev ze tří primárních barev a bílé. Vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je interpretovat. |
malba temperovými barvami - zátiší |
Malba zátiší - míchání barevné škály ze tří primárních barev a bílé. |
| Člověk a svět práce |
na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
tvorba ceny |
|