| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
Pravopis velkých písmen v názvech. skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy antický mýtus |
Meziročníková spolupráce se 7. ročníkem; práce ve skupinkách/dvojicích; odvozování vztahů |
| Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zeptá se na základní informace. |
—Písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat. • zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Použití some/any. Psaní receptů. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
Zlomky, znázornění, porovnávání, rozšiřování a krácení. SLovní úlohy se zlomky. výpočet části 3/4 ze 40 Kč je.... |
|
| Svět přírody |
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétním regionu. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
výběr geografických informací a jejich zdrojů - geografie Asie myšlenková schémata a mapy regionu - Asie - poloha a povrch - vodstvo - podnebí - biomy - obyvatelstvo - regiony stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci). |
|
| Člověk a společnost |
Uvádí hmotné a nehmotné památky starověké Číny. Vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život. |
Čína ve starověku demokratické volby |
|
| Estetická výchova |
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
Vztah hudby a výtvarného umění. |
Tvorba bookletu k CD. Stručná historie hudebních nosičů. Opakovací testík - hudební nástroje. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
gymnastika |
|
| Volitelné předměty |
Ve výtvarné tvorbě využívá vlastní představivost a fantazii. Při poslechu vnímá tón, rytmus, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat. |
velkoplošná malba temperovými barvami |
Malba "klíčové dírky" - postup malby od pozadí k detailům; intonace vybraných písní, hudebně-dramatické aktivity |
| Člověk a svět práce |
Výroba krmítka dle výkresu a pracovního postupu. |
|
|