| Český jazyk a literatura |
Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas) Převyprávíš a zapamatuješ si získané informace. (reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta) Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) Umíš se správně vyjádřit v různých situacích. (volí náležitou intonaci, přízvuk, pauzy a tempo podle svého komunikačního záměru) Ve škole se snažíš vyvarovat hrubých výrazů. (eliminuje hrubé výrazy z verbální komunikace) Vedeš rozhovor s druhými. (vede rozhovor s druhými o jejich prožitcích) |
tiché čtení s porozuměním práce s textem vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce zážitkové čtení vyjadřování závislé na komunikační situaci slovník komunikace komunikace o někom jiném |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. sdělování verbální i neverbální. |
| Anglický jazyk |
Vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Práce s textem - z učebnice a z jednoduchých autentických materiálů. Shrnutí a opakování základních frází, které používá v rozhovoru. Shrnutí informací o mluvnických časech. |
Mediální výchova. |
| Člověk a jeho svět |
Vyjádří na základě vlastních zkušeností základní vztahy mezi lidmi. Identifikuje základní city. Navrhneš způsoby konkrétní pomoci. Dokáže rozlišit nabídky k aktivitě a na nevhodné reaguje asertivně. Orientuješ se v historii českého státu. (Rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik.) |
soužití lidí, mezilidské vztahy základní lidské city empatie a pomoc asertivita časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (20. století) |
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - poznávání lidí Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny. |
| Kultura ducha a těla |
Aktivně se účastníš společných pohybových činností. (Podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu, uplatňuje kondičně zaměřené činnosti.) Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
význam pohybu pro zdraví (pohybový režim, délka a intenzita pohybu) doplňkové sporty |
|
| Informatika |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) |
násobení jednociferného a dvojciferného čísla, dělení čísla dvojciferného jednociferným, dělení se zbytkem - PROCVIČOVÁNÍ UČIVA 5. ROČNÍKU slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi |
metody řešení - úsudek, pokus, tabulka, reálné nebo matematické modelování, nalezení vhodného textu k matematickému zápisu, logický zápis výsledku využitím zaokrouhlení |
| Volitelné předměty |
Hudebně dramatické aktivity |
Dramatická improvizace a storytelling |
Pohybová improvizace a storytelling |