Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 03.06.2019 do 14.06.2019

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Poznáš nevyjádřený podmět. (označuje základ věty v neúplné základní skladební dvojici.) Vyprávíš a píšeš podle osnovy. (na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti.) Sestavíš příběh s použitím přímé řeči. (posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu neúplná základní skladební dvojice práce s osnovou sestavení příběhu nebo sdělení z daných vět na základě časové nebo příčinné souvislosti Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Anglický jazyk Jednoduše sdělí základní informace o sobě, rodině, volném čase a zvířatech. Tvorba otázek a odpovědí v jednoduché konverzaci, která se týká běžného života. Popis obrázků, zvířat, použití přítomného času prostého a průběhového. Člověk - fyziologie, popis zevnějšku a charakteristických rysů. Pohádka Chicken Licken - práce s textem. Osobnostní a sociální výchova.
Člověk a jeho svět Orientuješ se v historii českého státu. (Rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik.) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (Srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik.) Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (Využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života.) Stručně charakterizuje specifické přírodní jevy a z nich vyplývající rizika vzniku mimořádných událostí; v modelové situaci prokáže schopnost se účinně chránit. Uplatňuje účelné způsoby chování v situacích ohrožujících zdraví a v modelových situacích simulujících mimořádné události. Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (20. století) způsob života ve 20. století (od totality k demokracii) lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl rizika v přírodě, mimořádné události způsobené přírodními vlivy a ochrana před nimi situace ohrožující zdraví a chování směřující k jejich odvrácení mimořádné události a rizika ohrožení s nimi spojená Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika. Osobnostní a sociální výchova, Komunikace - dovednosti komunikační obrany proti agresi a manipulaci.
Kultura ducha a těla Hraješ vybíjenou a přehazovanou. (Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.) Ovládáš taktovací pohyby. (Reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie.) Vyjadřuješ se pomocí akční malby a kresby. (Nalézá vhodné prostředky pro výtvarná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly, uplatňuje je v plošné, objemové i prostorové tvorbě.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. hra vybíjené hra přehazované taktování akční malba a kresba, manipulace s objekty, hmatová percepce Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopnosti pohybového vyjádření. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení smyslového vnímání a jeho reprodukce.
Informatika Přečteš desetinné číslo a vyznačíš ho na číselnou osu. (přečte zápis desetinného čísla a vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty.) Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. desetinná čísla v řádu desetin a setin konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření
Volitelné předměty VHPR Při poslechu vnímá tón, rytmus, tempo, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat. Hudebně dramatické aktivity zaměřené na rytmus Hudební a dramatické hry, zpěv písní