| Český jazyk a literatura |
Poznáš nevyjádřený podmět. (označuje základ věty v neúplné základní skladební dvojici.) Vyprávíš a píšeš podle osnovy. (na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti.) Sestavíš příběh s použitím přímé řeči. (posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu |
neúplná základní skladební dvojice práce s osnovou sestavení příběhu nebo sdělení z daných vět na základě časové nebo příčinné souvislosti |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. |
| Anglický jazyk |
Jednoduše sdělí základní informace o sobě, rodině, volném čase a zvířatech. Tvorba otázek a odpovědí v jednoduché konverzaci, která se týká běžného života. |
Popis obrázků, zvířat, použití přítomného času prostého a průběhového. Člověk - fyziologie, popis zevnějšku a charakteristických rysů. Pohádka Chicken Licken - práce s textem. |
Osobnostní a sociální výchova. |
| Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (Rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik.) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (Srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik.) Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (Využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života.) Stručně charakterizuje specifické přírodní jevy a z nich vyplývající rizika vzniku mimořádných událostí; v modelové situaci prokáže schopnost se účinně chránit. Uplatňuje účelné způsoby chování v situacích ohrožujících zdraví a v modelových situacích simulujících mimořádné události. Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (20. století) způsob života ve 20. století (od totality k demokracii) lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl rizika v přírodě, mimořádné události způsobené přírodními vlivy a ochrana před nimi situace ohrožující zdraví a chování směřující k jejich odvrácení mimořádné události a rizika ohrožení s nimi spojená |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika. Osobnostní a sociální výchova, Komunikace - dovednosti komunikační obrany proti agresi a manipulaci. |
| Kultura ducha a těla |
Hraješ vybíjenou a přehazovanou. (Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.) Ovládáš taktovací pohyby. (Reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie.) Vyjadřuješ se pomocí akční malby a kresby. (Nalézá vhodné prostředky pro výtvarná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly, uplatňuje je v plošné, objemové i prostorové tvorbě.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
hra vybíjené hra přehazované taktování akční malba a kresba, manipulace s objekty, hmatová percepce |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopnosti pohybového vyjádření. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení smyslového vnímání a jeho reprodukce. |
| Informatika |
Přečteš desetinné číslo a vyznačíš ho na číselnou osu. (přečte zápis desetinného čísla a vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty.) Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
desetinná čísla v řádu desetin a setin konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření |
|
| Volitelné předměty |
VHPR Při poslechu vnímá tón, rytmus, tempo, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat. |
Hudebně dramatické aktivity zaměřené na rytmus |
Hudební a dramatické hry, zpěv písní |