Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 20.05.2019 do 31.05.2019

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Správně píšeš předpony s-, z- a vz-. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku.) Vyprávíš a píšeš podle osnovy. (na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti.) Sestavíš příběh s použitím přímé řeči. (posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu předpony s-, z- a vz- práce s osnovou sestavení příběhu nebo sdělení z daných vět na základě časové nebo příčinné souvislosti Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Anglický jazyk Vyhledá informace v jednoduchém textu, které se týkají zvířat, jejich života, popisu a výskytu. Odpovídá na jednoduché otázky v čase přítomném prostém a průběhovém, které se týkají zvířat. Přítomný čas prostý a průběhový. Sestaví jednoduchý rozhovor. Enviromentální výchova, osobnostní a sociální výchova.
Člověk a jeho svět Orientuješ se v historii českého státu. (Rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik.) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (Srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik.) Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (Využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života.) Stručně charakterizuje specifické přírodní jevy a z nich vyplývající rizika vzniku mimořádných událostí; v modelové situaci prokáže schopnost se účinně chránit. Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (20. století) způsob života ve 20. století (50.,60.,70.léta) lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl rizika v přírodě, mimořádné události způsobené přírodními vlivy a ochrana před nimi Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika.
Kultura ducha a těla Hraješ vybíjenou a přehazovanou. (Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.) Ovládáš taktovací pohyby. (Reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. hra vybíjené hra přehazované taktování Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopnosti pohybového vyjádření.
Informatika Přečteš desetinné číslo a vyznačíš ho na číselnou osu. (přečte zápis desetinného čísla a vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty.) Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. desetinná čísla v řádu desetin a setin konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření
Volitelné předměty VHPR Ve výtvarné tvorbě využívá svoji představivost a fantazii Hudebně-dramatické aktivity Míchání barevné škály, práce s papírem Hudebně-dramatické hry 3D obraz Zpěv písní, improvizační hry