| Český jazyk a literatura |
Poznáš nevyjádřený podmět. (označuje základ věty v neúplné základní skladební dvojici.) Napíšeš vyprávění. (Píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry.) Vyprávíš a píšeš podle osnovy. (na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
neúplná základní skladební dvojice vyprávění práce s osnovou |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
| Anglický jazyk |
Odpoví na jednoduché otázky, které se týkají denního programu, měsíců, dnů a kalendáře. Rozumí jednoduchým zřetelně vyslovovaným slovům a větám, které souvisejí s volným časem a domácími pracemi. |
Porovná svátky u nás a v anglicky mluvících zemích. Slovní zásoba a jazykové prostředky související s probíranými tématy. |
|
| Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (Rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik.) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (Srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik.) Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (Využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života.) Vysvětlíš, jak se organismy přizpůsobují prostředí. (Nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředí.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (20. století) způsob života a hmotná kultura v pravěku, středověku, novověku naplňováno průběžně na základě probíraných historických událostí lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl přizpůsobivost organismů |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika. |
| Kultura ducha a těla |
Hraješ vybíjenou a přehazovanou. (Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.) Hraješ na rytmické nástroje. (Na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní.) Další průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
hra vybíjené hra přehazované hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické) |
|
| Informatika |
Dělíš dvojciferným dělitelem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
dělení dvojciferným dělitelem konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření |
odhad výsledku a kontrola písemného výpočtu, kontrola opakováním výpočtu, záměnou sčítanců, obrácením výkonu |
| Volitelné předměty |
Při poslechu vnímá tón, rytmus, tempo, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat. |
Hudebně dramatické aktivity zaměřené na rytmus |
Rap – vymýšlení vlastní rapové písně a jejich prezentace |