| Český jazyk a literatura |
Určíš druhy zájmen a číslovek. (Určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu.) Napíšeš popis osoby. (Píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
zájmena, číslovky popis osoby, popis |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
| Anglický jazyk |
Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení, která se týkají osobního života a bydlení. Jednoduše sdělí informace o své rodině, popíše svátky a výročí. |
Řadové číslovky, datum. Měsíce, dny v týdnu, datum. Svátky u nás a v UK. |
Multikulturní výchova. |
| Člověk a jeho svět |
Chápeš důležitost rovnováhy v přírodě. (Zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy.) Orientuješ se v historii českého státu. (Rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik.) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (Srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik.) Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (Využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života.) Vysvětlíš, proč spořit, kdy si půjčovat a jak vracet dluhy. (Vysvětlí, proč spořit, kdy si půjčovat a jak vracet dluhy a základní bankovní služby.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
rovnováha v přírodě časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (20. století) způsob života a hmotná kultura v pravěku, středověku, novověku lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl úspory a půjčky |
Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika. |
| Kultura ducha a těla |
Podílíš se na pěstování rostlin ve třídě. (Podle daných zásad ošetřuje a pěstuje pokojové i jiné rostliny.) Znáš základní pěstitelské pomůcky, nástroje a náčiní. (Podle druhu pěstitelských činností volí správné pomůcky, nástroje a náčiní.) Ovládáš taktovací pohyby. (Reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
pěstování pokojových rostlin ve třídě přehled běžného pracovního nářadí a jeho použití taktování |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopnosti pohybového vyjádření. |
| Informatika |
Dělíš dvojciferným dělitelem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Porovnáš, sčítáš a odčítáš zlomky se stejným jmenovatelem. (porovná, sčítá a odčítá zlomky se stejným základem v oboru kladných čísel.) Narýsuješ rovnostranný a rovnoramenný trojúhelník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce.) Řešíš nestandardní slovní úlohy. (řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
dělení dvojciferným dělitelem porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku rýsování pomocí kružnic řešení nestandardních slovních úloh číselné a obrázkové řady magické čtverce prostorová představivost |
odhad výsledku a kontrola písemného výpočtu kontrola opakováním výpočtu, záměnou sčítanců, obrácením výkonu Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů úlohy s antisignálem, odhady výsledků a jejich reálnost |
| Volitelné předměty |
Při poslechu vnímá tón, rytmus, tempo, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat. |
Hudebně dramatické aktivity zaměřené na rytmus |
Rap – vymýšlení vlastní rapové písně a jejich prezentace |