| Český jazyk a literatura |
Napíšeš popis osoby. (Píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry.) Určíš druhy zájmen a číslovek. (Určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
popis osoby, popis zájmena, číslovky skloňování zájmena já |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
| Anglický jazyk |
Odpoví na jednoduché otázky týkající se vlastní osoby, rodiny, školy, volného času a pohybu ve městě. Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu. |
Tvorba otázek a odpovědí v jednoduché konverzaci. Slova, slovní spojení, krátké věty s jejichž použitím sestaví pozdrav, dotaz či vzkaz. |
Project 2 - Introduction. |
| Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (Rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik.) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (Srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik.) Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (Využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života.) Poskytneš první pomoc. (Rozpozná život ohrožující zranění, ošetří drobná poranění a zajistí lékařskou pomoc.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin - do roku 1938 způsob života a hmotná kultura v středověku, novověku lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl poskytnutí první pomoci (prakticky), prevence úrazů, nemoc, drobné úrazy a poranění |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny. Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika. Osobnostní a sociální výchova, Seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly, sebeovládání. |
| Kultura ducha a těla |
Poskytneš první pomoc při úrazu. (Poskytne první pomoc při úrazu.) Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. (Porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace.) Zvládáš průpravné cviky pro přehazovanou. (Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.) Víš, jak se zachovat v případě úrazu spolužáka. (Adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
první pomoc při možných lehkých úrazech v rámci prováděných činností práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu) průprava přehazované (hod jednoruč horem, hod obouruč horem přes síť, chytání míče) bezpečnost při pohybových činnostech nejčastější úrazy a jak se při nich zachovat |
|
| Informatika |
Porovnáš, sčítáš a odčítáš zlomky se stejným jmenovatelem. (porovná, sčítá a odčítá zlomky se stejným základem v oboru kladných čísel.) Narýsuješ rovnostranný a rovnoramenný trojúhelník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce.) Řešíš nestandartní slovní úlohy. (řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku rýsování pomocí kružnic řešení nestandardních slovních úloh číselné a obrázkové řady magické čtverce prostorová představivost |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů. |
| Volitelné předměty |
Vhpr Ve výtvarné tvorbě využívá vlastní představivost a fantazii |
velkoplošná malba temperovými barvami |
"klíčová dírka" - dokončení; malba divadelních kulis |