| Český jazyk a literatura |
Vyprávíš a píšeš podle osnovy. (na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti.) Určíš druhy zájmen a číslovek. (Určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
práce s osnovou zájmena, číslovky skloňování zájmena já |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
| Anglický jazyk |
Jednoduše sdělí základní informace o sobě, rodině, škole, volném čase a bydlení. Stručně převypráví přečtený příběh. V jednoduchém textu vyhledá potřebnou informaci. |
Přítomný čas prostý a průběhový. Opakování sloves být, mít, moci. |
Dokončení učebnice Project 1, seznámení s učebnicí Project 2. |
| Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (Rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik.) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (Srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik.) Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (Využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života.) Poskytneš první pomoc. (Rozpozná život ohrožující zranění, ošetří drobná poranění a zajistí lékařskou pomoc.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (20. století) způsob života a hmotná kultura v středověku, novověku lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl poskytnutí první pomoci (prakticky), prevence úrazů, nemoc, drobné úrazy a poranění |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny. Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika. Osobnostní a sociální výchova, Seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly, sebeovládání. |
| Kultura ducha a těla |
Poskytneš první pomoc při úrazu. (Poskytne první pomoc při úrazu.) Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. (Porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace.) Zvládáš průpravné cviky pro přehazovanou. (Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
první pomoc při možných lehkých úrazech v rámci prováděných činností práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu) průprava přehazované (hod jednoruč horem, hod obouruč horem přes síť, chytání míče) |
|
| Informatika |
Určíš část celku a zapíšeš ji zlomkem. (modeluje a určí část celku, používá zápis ve formě zlomku.) Narýsuješ rovnostranný a rovnoramenný trojúhelník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce.) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
části celku, zápis zlomku rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku rýsování pomocí kružnic |
|
| Volitelné předměty |
Ve výtvarné tvorbě využívá vlastní představivost a fantazii. Při poslechu vnímá tón, rytmus, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat. |
velkoplošná malba temperovými barvami |
Malba "klíčové dírky" - postup malby od pozadí k detailům; intonace vybraných písní, hudebně-dramatické aktivity |