| Český jazyk a literatura |
zvuková stránka jazyka, zvuková podoba věty (hlásky a hláskové skupiny), projev, proslov (tempo, přízvuk, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek) rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický, syntaktický ve větě jednoduché i souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 1920- 1938 (zejména předválečné a meziválečné avantgardy) |
znělé a neznělé hlásky souvětí souřadná a podřadná, komplexní jazykové rozbory ohýbání slov cizího původu literární ukázky |
předpony s/z/vz - opakovací test opakovací test na poměry u vět hlavních práce s textem tvorba vlastního textu, inspirace audio záznamem |
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace, které se týkají sportovních událostí a zdravé stravy. Rozumí informacím v textech, které se týkají legend a příběhů. Rozumí jednoduché promluvě či konverzaci - poslech příběhů, legend, písniček. |
Rozhovory se spolužáky. Převyprávění přečtené legendy nebo příběhu. Verb patterns - ing nebo to (slovesné tvary). Vybere, přiřadí, doplní text nebo obrázek podle poslechu. Osobnostní a sociální výchova, komunikace. |
|
| Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace |
gerundium, nepřízvučná zájmena |
- opakování slovní zásoby Nákup a oblečení, modelový rozhovor - scénka slovesa querer, costar, valer |
| Německý jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Zápis a doplňování slov a slovních spojení. |
Stupňování přídavných jmen. Zvratná slovesa. Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige |
| Matematicko fyzikální základ |
Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu. Změří elektrický proud a napětí. Využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů. Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. |
elektrické obvody s uzly a více spotřebiči měření elektrického napětí a proudu Ohmův zákon střídavý elektrický proud rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. Aplikuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými přenosnými, civilizačními i jinými chorobami. Svěří se se zdravotním problémem, v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc. Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav člověka - dýchací soustava viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl zásady poskytování první pomoci, ošetřování běžných poranění prevence chorob dostupnost lékařských ordinací v okolí školy a bydliště situace ohrožující zdraví, rizikové činnosti, prevence, první pomoc |
PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - otevřená a pozitivní komunikace. |
| Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry. Na konkrétních příkladech rozlišuje specifické znaky a funkce krajin. Uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. |
ČSR 1918-1938 (politický systém, národnostní menšiny, meziválečná kultura). Anšlus Rakouska, Mnichovská dohoda - cesta k válce. Krajina - znaky, funkce a typy. |
Opakování vzniku ČSR |
| Estetická výchova |
Užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a a fantazie. Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky (učivo: uplatnění podnětů při vlastní tvorbě) Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktiviách |
akční malba výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá hudební aktivity, zpěv s hudebním doprovodem |
Realismus v období totalit a umělecká reakce - Abstraktní expresionismus a Popart; vlastní práce v intencích jednoho z těchto dvou směrů. Populární hudba 20. století - referáty |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Užívá osvojené názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
Útočné a obranné herní systémy v košíkové. kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika doplňkové sporty |
|