| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. Uplatňuje zásady pravopisu na úrovni slova, věty a souvětí. tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. |
formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace, Palacký, ohlasová poezie, porovnání s vybranými evropskými literaturami poznámky, výpisky, výtah interpunkce; souhlásky, souhláskové skupiny rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) |
|
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
- zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci - porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů |
- zdraví, nemoci - vyjádření doporučení,nutnosti, možnosti, povinnosti a zákazu pomocí modálních sloves / návrhy řešení - popis pravidel - v učebnici lekce 6 |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Orientace v prostoru - letiště, město, popis budovy a místnosti, neosobní slovesný tvar HAY. Informace o bydlišti, udání adresy + rozdílnost psaní adres ve Španělsku. Reaguje na otázky ohledně bydliště. Vytvoří inzerát (prodej domu atd.) Jak se bydlí ve španělsky mluvících zemích - vliv klimatu. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě. |
Předložky se 3. pádem-procvičování. Úvod k modálním slovesům. Téma: Orientierung in der Stadt |
| Matematicko fyzikální základ |
určí hodnotu výrazu využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací v jednoduchých situacích |
opakování a prohlubování znalostí • hodnota výrazu 1. Newtonův zákon |
dne 28.1.2019 píšeme pololetní písemnou práci (lineární rovnice, slovní úloha, užití Pyt. věty, obvody a obsahy, konstrukce trojúhlelníku - výška, těžnice) |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy, polokovy a nekovy, usuzuje na jejich možné vlastnosti. |
názvy a značky chemických prvků částicové složení látek - molekuly, stavba atomu periodická soustava chemických prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie, Stavba atomu Periodická soustava chemických prvků - periody, skupiny, jejich význam Vlastnosti, výskyt a využití prvků - kovy, polokovy, nekovy Učebnice Chemie 8 - str. 29-33, 46-59 |
| Člověk a společnost |
zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. |
pravděpodobný vývoj světových regionů světové hospodářství rozložení surovinových a energetických zdrojů |
Západní Asie - arabský poloo., blízký východ, zakavkazsko |
| Estetická výchova |
vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
poslech a reflexe kompozice hudební skladby sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost. |
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností (zatěžovanými svaly). Usiluje o zlepšení tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Atletika, úpolová cvičení. Herní kombinace v košíkové, doplňkové sporty. |
| Volitelné předměty |
VHPR Míchá škálu barev ze tří primárních barev a bílé. Vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je interpretovat. |
Zátiší |
Kresba zátiší libovolnou technikou Malba zátiší - míchání barevné škály ze tří primárních barev a bílé. |
| Člověk a svět práce |
na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
způsoby placení, nakládání s penězi požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
|