| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
Vita Caroli Jan Hus a jeho odkaz výslovnost, intonace projevu, výslovnost běžně užívaných jmen cizího původu Popis uměleckého díla úryvky z knihy My děti ze stanice ZOO (práce s textem) |
srovnání s divadelním představením nebo s filmovou ukázkou |
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
- porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) -popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět |
V učebnici lekce 3 - Minulé časy průběhový a prostý. Počasí a přírodní problémy. Reálie Británie. |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Vyjadřování pádů pomocí předložek. Sloveso ESTAR a jeho užití. Rozdíl mezi slovesy SER, ESTAR, HAY. Nepravidelné sloveso VER. Slovní zásoba: škola, vybavení, školní předměty. slovesa pravidelná |
- užití předložek - slovesa skupin - ar, - er, -ir (vytvoření pomocné tabulky) |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma. Sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů. |
Časování vybraných nepravidelných sloves. Časové předložky "um, am, im". Témata: Jahreszeiten, Wetter. |
| Matematicko fyzikální základ |
Vyhledává a vyhodnocuje data, porovnává soubory dat. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. |
zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů, aritmetický průměr, četnost Třecí síla, tlak |
|
| Svět přírody |
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Práce s atlasem, tvorba map a regionální geografie Latinské Ameriky. |
Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. |
Projekt - Latinská Amerika |
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepisu (středověká mozaika) využití fotografie a odpadního materiálu ve výtvarném umění uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století |
Mozaika z odpadního materiálu (letáky, kalendáře, plakáty, fotografie) - téma "Voda" (ročníkový projekt). Vymýšlení vlastního textu k melodii vybrané písně a jejich prezentace. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Basketbalová průprava. Běžecké soutěže se zaměřením na rozvoj RV. Netradiční sportovní hry a doplňkové sporty. |
|
| Volitelné předměty |
VHPR Míchá škálu barev ze tří primárních barev a bílé. Vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je interpretovat. |
Zátiší |
Kresba zátiší libovolnou technikou Malba zátiší - míchání barevné škály ze tří primárních barev a bílé. |
| Člověk a svět práce |
uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej, leasing) |
služby bank, aktivní a pasivní operace produkty finančního trhu pro získání prostředků |
|