| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Využívá základy studijního čtení - vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. |
Metafora, personifikace Pravopis velkých písmen ve vlastních názvech klíčová slova, redukce obsahu textu, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa |
Hodnocená práce s textem |
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Rozumí obsahu i jednotlivým informacícm v jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě či konverzaci, která se týká osvojovaných témat. |
—Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět. •— porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) • porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Téma - FOOD, slovní zásoba potraviny. Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména. Jídelní lístek. Rozhovor v restauraci a při nakupování. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. Sestaví správně elektrický obvod |
znaky dělitelnosti 2,3,4,5,9.10. Prvočíslo společný násodek a společný dělitel rozklad na prvočísla Elektrický obvod, opakování a procvičování zapojení. Zákaldní principy. |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech, pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich, pro vytváření postojů k okolnímu světu. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci) stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů (ptáci) teplokrevní obratlovci - ptáci a jejich řády rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci) projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí zásady bezpečného chování ve styku s živočichy myšlenková schémata a mapy regionu - Asie regionální geografie Asie |
Ptáci - stavba těla - systém ptáků - řády ptáků učebnice Přírodopis 7 - str. 23-39 |
| Estetická výchova |
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
Vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění. |
Prezentace oblíbených písní. Skupiny hudebních nástrojů a jejich představní s konkrétními příklady (+ výroba plakátu). |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
průpravná cvičení v basketbalu, volejbalu a přehazované |
|
| Volitelné předměty |
Ve výtvarné tvorbě využívá vlastní představivost a fantazii. Při poslechu vnímá tón, rytmus, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat |
fantazijní malba hudební aktivity |
Malba "klíčové dírky" Intonace vybraných písní, hudebně-dramatické aktivity |
| Člověk a svět práce |
Výroba krmítka dle výkresu a pracovního postupu. |
Již vypracované výkresy a pracovní postup. |
|