| Český jazyk a literatura |
v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický, syntaktický ve větě jednoduché i souvětí samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 1920- 1938 (zejména předválečné a meziválečné avantgardy) |
ohýbání slov cizího původu opakování gramat. pravidel rozbor věty jednoduché a souvětí, psaní interpunkce ve větě jednoduché život a dílo F. Kafky, avantgardní umělci |
práce se Slovníkem cizích slov, vyhledávání slov v textu shrnující test - 7.a 8.1. mluvnice a teorie, 9.1. gramatická část práce s textem, filmová ukázka |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduchý text, který se týká popisu události nebo příběhu. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Použití frází a nové slovní zásoby. Popis osob a jejich názorů, životního stylu a prostředí, ve kterém žijí. |
|
| Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
průběhový čas - estar + gerundium |
slohová práce - popis postavy + oblečení s užitím průběhového času - test na slovní zásobu La ropa, gerundium |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností. Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Tvorba otázek. |
Stupňování přídavných jmen. Skloňování osobních zájmen-procvičování. Opakování dosud probrané slovní zásoby a gramatiky. Shrnující test. |
| Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a odečítá lomené výrazy. Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru. Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu. Změří elektrický proud a napětí. Využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů. |
sčítání a odečítání lomených výrazů množina všech bodů daných vlastností Thaletova kružnice elektrické obvody s uzly a více spotřebiči měření elektrického napětí a proudu Ohmův zákon |
|
| Člověk a jeho svět |
Tvoří cenu daného produktu v součinnosti několika faktorů. |
tvorba ceny |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. Aplikuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými přenosnými, civilizačními i jinými chorobami. Svěří se se zdravotním problémem, v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc. Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav člověka - cévní a mízní soustava viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl zásady poskytování první pomoci, ošetřování běžných poranění prevence chorob dostupnost lékařských ordinací v okolí školy a bydliště situace ohrožující zdraví, rizikové činnosti, prevence, první pomoc |
PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - otevřená a pozitivní komunikace. |
| Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. |
Vznik ČSR - opakování Československo (1918-1938) Kultura v ČSR. Anšlus Rakouska, Mnichovská dohoda, napadení Polska |
|
| Estetická výchova |
Užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a a fantazie. Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá (šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury) |
Abstraktní expresionismus vs. pop art. – teoretický úvod; vlastní tvorba v intencích vybraného směru Referáty na téma styly a žánry populární hudby 20. století |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené doplňkové sporty kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika |
|