| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. Uplatňuje zásady pravopisu na úrovni slova, věty a souvětí. |
Počátky českého nár. obrození Odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu Interpunkce ve VJ a souvětí, shoda přísudku a několikanásobného podmětu |
10. a 11. 1. souhrnný test z gramatiky (zadání viz web školy) Minitestík na třetinových hodinách v týdnu od 7. 1. |
| Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zeptá se na základní informace. |
- písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života - zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
závěr lekce 5 zdraví, nemoci, vyjádření doporučení pomocí modálního slovesa "should" |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost. Písemná práce na sloveso GUSTAR. |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Práce se slovníkem. |
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností. Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Tvorba otázek. |
Předložky se 3. pádem. Opakování dosud probrané gramatiky a slovní zásoby. Shrnující test. |
| Matematicko fyzikální základ |
matematizuje jednoduché reálné situace s využitím funkčních vztahů; analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel; využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem . |
vyhledávání funkčních závislostí v situacích reálného života, spotřeba energií v domácnosti, seznámení se s parabolou slovní úlohy řešené rovnicí, příkon, účinnost |
17.1. budeme psát test středová souměrnost osová souměrnost, výkon, příkon, účinnost |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozlišuje směsi a chemické látky. Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. Vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek. Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků. |
názvy a značky chemických prvků stejnorodé a různorodé směsi hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků faktory ovlivňující rychlost rozpuštění pevné látky nasycené a nenasycené směsi částicové složení látek - molekuly, stavba atomu periodická soustava chemických prvků |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie, stejnorodost a různorodost Učebnice Chemie 8 - str. 12-21, 29-33 |
| Člověk a společnost |
uvede příklady a porovná klady a zápory některých projevů globalizace. objasní souvislosti globálních a lokálních problémů. uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti pro život lidstva. vyjádří svůj osobní názor na některé globální problémy současnosti a podloží jej argumenty. uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni - v obci, regionu. uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních vlivů na životní prostředí. uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). |
globalizace lokální aspekty globálních problémů – Praha problémy environmentální, nerovnoměrné rozdělení světového bohatství aktuální podoba globálních problémů fair trade, ochrana životního prostředí ekologické a environmentální problémy lidstva přírodní síly v krajině ekosystémy |
Referáty |
| Estetická výchova |
Vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
Poslech a reflexe kompozice hudební skladby Hudební aktivity Uplatnění vnějších podnětů při vlastní tvorbě |
prezentace hudebních nástrojů |
| Tělesná výchova |
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. |
speciální vyrovnávací cvičení samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předchází stresovým situacím. |
gymnastika, kondiční formy cvičení, moderní gymnastika doplňkové sporty |
| Volitelné předměty |
využívá hlas k interpretaci různých pocitů a vjemů vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je zachytit výtvarnou formou |
hlasový, vokální projev v dramatické tvorbě stylizace, práce se siluetou, tvarem |
stínové divadlo - vytváření vlastních hrdinů, příběhu (části příběhu), loutek, "obrazovky", hudebního a zvukového doprovodu. - dokončení, prezentace a videozáznam |
| Člověk a svět práce |
uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
produkty finančního trhu pro získání prostředků služby bank, aktivní a pasivní operace způsoby placení, nakládání s penězi tvorba ceny |
|