| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčení. Uvádí základní literární směry české a středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. |
rčení, pořekadlo, přísloví, pranostika zvuková stránka jazyka, výslovnost, intonace projevu, přízvuk slovní, výslovnost běžně užívaných jmen cizího původu |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Žák se zeptá na základní informace. |
- psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou - zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Minulé časy průběhový a prostý. Počasí a přírodní problémy. |
| Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
shrnutí učiva - slovesa SER,TENER, LLEVAR + osvojené slovní zásoby - opakování číslovek do 100, rozhovory sloveso ESTAR, HAY |
slohová práce školní - popis postavy, její vlastnosti, zájmy, co rád dělá atd. poslechová cvičení předměty ve třídě a jejich umístění |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Rozpoznání známých slov a slovních spojení. Porozumění významu slov, slovním spojením a větám. |
Pořádek slov ve větě. Přídavná jména a příslovce. Opakování dosud probrané slovní zásoby a gramatiky. Shrnující test. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje vztah přímé a nepřímé úměrnosti Vyhledává a vyhodnocuje data, porovnává soubory dat Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působící na těleso, jejich velikost, směr a výslednici. Změří velikost síly |
Přímá a nepřímá úměrnost - graf, trojčlenka - opakování Zpracování dat do tabulek a grafů a diagramů, četnost jednotlivých prvků, aritmetický průměr Druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil |
7. 1. a 10. 1. - pololetní testy |
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních. Vytváří a využívá osobnostní myšlenková schémata a map pro orientaci v konkrétních regionech. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. |
Rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin. Měkkýši - plži,mlži,hlavonožci. Práce s atlasem, tvorba map a regionální geografie Latinské Ameriky. |
|
| Člověk a společnost |
Popisuje vývoj českých zemích za vlády Václava IV. a Zikmunda Lucemburského. Rozpozná záporné a kladné charakterové vlastnosti. |
Václav IV. Zikmund charakter člověka |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepisu nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem vlastní a cizí vokální projev |
"Pocta vodě" - dokončení práce Koláž - mozaika (zpracování libovolného motivu s tématem vody - návaznost na ročníkový projekt) intonace písní s motivem voda; poskytování zpětné vazby k vokálnímu projevu spolužáka |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti |
přehazovaná, volejbalová průprava, doplňkové sporty |
|
| Volitelné předměty |
využívá hlas k interpretaci různých pocitů a vjemů vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je zachytit výtvarnou formou |
hlasový, vokální projev v dramatické tvorbě stylizace, práce se siluetou, tvarem |
stínové divadlo - vytváření vlastních hrdinů, příběhu (části příběhu), loutek, "obrazovky", hudebního a zvukového doprovodu. - dokončení, prezentace a videozáznam |
| Člověk a svět práce |
vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení |
bankovnictví služby bank, aktivní a pasivní operace |
|