| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Využívá základy studijního čtení - vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. |
Metafora, personifikace Pravopis velkých písmen ve vlastních názvech klíčová slova, redukce obsahu textu, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa |
|
| Anglický jazyk |
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. • poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Procvičování sloves v minulém čase v jednoduchých rozhovorech a písemnou formou, opakování. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje a charakterizuje základní prostorové útvary Zná základní znaky dělitelnosti o oboru přirozených čísel |
poznávání a charakteristika zákaldních těles Znaky dělitelnosti 2, 3, 4, 5, 10 |
9.1. pololetní písemná šance 15.1. poslední šance úpravy hodnocení dle pravidel zmíněných v hodinách. |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci) stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů (ptáci) teplokrevní obratlovci - ptáci a jejich řády rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci) projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí zásady bezpečného chování ve styku s živočichy |
Ptáci - stavba těla - systém ptáků - řády ptáků učebnice Přírodopis 7 - str. 23-39 |
| Člověk a společnost |
Uvádí hmotné a písemné památky starověkého Egypta. Rozlišuje a porovnává nejčastější typy států. |
starověký Egypt monarchie - republika demokracie - diktatura |
|
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
Uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. Vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění |
Dokončení koláží. Prezentace oblíbených písní. Vztah hudby a výtvarného umění - hudební klipy, plakáty a booklety CD - diskuze s názornými příklady. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
pohybová cvičení s využitím trampolíny, basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované basketbal, přehazovaná, florbal, sálová kopaná |
|
| Volitelné předměty |
VHPR Ve výtvarné tvorbě využívá vlastní představivost a fantazii. Při dramatických aktivitách vědomě pracuje se svým hlasem, mluví srozumitelně s ohledem na posluchače. Při poslechu vnímá tón, rytmu, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat |
Kresba, malba - práce s linií a barvou Hudebně - dramatické aktivity |
Kresba osobního "superhrdiny" - pop-up - dokončení a prezentace Hudebně-dramatické aktivity, intonace vybraných písní |
| Člověk a svět práce |
Příprava na výrobu dřevěného krmítka pro zpěvné ptactvo. |
Vypracování pracovního postupu výroby Vypracování výkresu jednotlivých dílů a výkresu bočního pohledu. |
|