| Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo (recenze, kritika) |
věta jednočlenná, dvojčlenná, souvětí obecná čeština-nespisovná čeština, slang a argot povinná četba - Karel Čapek - zhodnocení |
souvětí, druhy souvětí (+ spojky podřadící a souřadící), interpunkce poslech. cvičení, práce s film. ukázkou opakovací test - Indoevropské jazyky, slang, argot, nářečí práce ve skupinách diskuse |
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, které se týkají zdraví a životního stylu. Zeptá se na základní informace u lékaře, zubaře, v lékárně. |
Téma: zdravý životní styl, Vánoce, rady. |
Osobnostní a sociální výchova. Multikulturní výchova - porovnávání tradic u nás a v anglicky mluvících zemích. |
| Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
La Navidad La ropa - rozšíření slovní zásoby, estar + gerundium (průběhový čas) |
- práce s textem (předminulý čas) koledy - Villancicos, vycházka na vánoční trhy - opakování frází (pohyb po městě, nakupování) Pablo Picasso a španělská občanská válka - Guernica (symbolika obrazu),práce s textem |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. |
Opakování skloňování osobních zájmen. Přídavná jména, číslovky, letopočty+důležité historické události. Kultur in der tschechischen und deutschsprachigen Raum-Weihnachten, Advent. Vycházka na vánoční trhy. |
| Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a odečítá lomené výrazy. Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru. Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu. Změří elektrický proud a napětí. Využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů. |
sčítání a odečítání lomených výrazů množina všech bodů daných vlastností Thaletova kružnice elektrické obvody s uzly a více spotřebiči měření elektrického napětí a proudu Ohmův zákon |
10. nebo 11.12. se píše souhrnný test |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
názvosloví organických sloučeniny - karbonylové sloučeniny a karboxylové kyseliny v praxi významné karbonylové sloučeniny a karboxylové kyseliny problematika zdraví - vliv "éček" na lidské zdraví a jejich využití při výrobě potravin stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - cévní a mízní soustava |
PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - otevřená a pozitivní komunikace |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. Zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti. Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv. (PT: Multikulturní výchova, kulturní diference - základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.) |
Totalitní režimy v meziválečném období (komunismus, nacionální socialismus, fašismus). Bolševická revoluce v Rusku. Osobnosti: V.I. Lenin, J. V. Stalin. Vzestup Adolfa Hitlera, protižidovské zákony, pogromy. B. Mussolini a jeho fašistický režim v Itálii. - antisemitismus a rasismus |
|
| Estetická výchova |
Užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a a fantazie. Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá (šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury) |
Parafráze vybraného uměleckého díla v intencích vybraného uměleckého stylu počátku 20. století (dokončení, hodnocení) Abstraktní expresionismus vs. pop art. Intonace vybraných písní s hudebním doprovodem nebo karaoke. Referáty na téma styly a žánry populární hudby 20. století |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
Míčové hry. Florbalová průprava, florbal hra. Kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika. |
|