| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Uplatňuje zásady pravopisu na úrovni slova, věty a souvětí. |
formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace, Palacký, ohlasová poezie poznámky, výpisky, výtah (rozdíl mezi útvary) záznam z četby Pravopis koncovky podle shody podmětu a přísudku |
Termín odevzdání 12. 12. |
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Zeptá se na základní informace. |
- popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět - zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
- zdraví, nemoci a vyjádření doporučení i nutnosti - v učebnici úvod do lekce 6 - oslavy Vánoc v anglicky mluvících zemích |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost. Písemná práce - popis člověka, jeho oblečení. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět. |
Mein Tagesprogramm-opakování+test. Vazba "ich möchte + infinitiv"-procvičování. Téma:Advent und Weihnachten. |
| Matematicko fyzikální základ |
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem |
významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie) praktické úlohy na výkon a zavedení pojmu příkon |
14.12. - písemná práce na užití Pyt. věty 19.12. - písemná práce osová souměrnost, výpočty práce a výkonu |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky. Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. |
názvy a značky chemických prvků vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek stejnorodé a různorodé směsi hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků zásady bezpečné práce s látkami v laboratoři a běžném životě; bezpečnostní značky a bezpečnostní věty - H a P věty |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie - usuzování a ověřování - stejnorodost a různorodost |
| Člověk a společnost |
objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních vlivů na životní prostředí. |
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky ekologické a environmentální problémy lidstva přírodní síly v krajině |
|
| Estetická výchova |
vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
poslech a reflexe kompozice hudební skladby hudební aktivity reflexe hudebního poslechu, hra na hudební nástroje v rámci prezentací vybraných hud. nástrojů zpěv s hudebním doprovodem sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. |
Organizace prostoru a pohybových činností. |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
| Volitelné předměty |
Vhpr: využívá hlas k interpretaci různých pocitů a vjemů vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je zachytit výtvarnou formou |
hlasový, vokální projev v dramatické tvorbě stylizace, práce se siluetou, tvarem |
stínové divadlo - vytváření vlastních hrdinů, příběhu (části příběhu), loutek, "obrazovky", hudebního a zvukového doprovodu. - prezentace dosavadní práce ostatním |
| Člověk a svět práce |
na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
způsoby placení, nakládání s penězi tvorba ceny |
|