Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 10.12.2018 do 21.12.2018

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Uplatňuje zásady pravopisu na úrovni slova, věty a souvětí. formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace, Palacký, ohlasová poezie poznámky, výpisky, výtah (rozdíl mezi útvary) záznam z četby Pravopis koncovky podle shody podmětu a přísudku Termín odevzdání 12. 12.
Anglický jazyk Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Zeptá se na základní informace. - popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět - zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - zdraví, nemoci a vyjádření doporučení i nutnosti - v učebnici úvod do lekce 6 - oslavy Vánoc v anglicky mluvících zemích
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost. Písemná práce - popis člověka, jeho oblečení.
Německý jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět. Mein Tagesprogramm-opakování+test. Vazba "ich möchte + infinitiv"-procvičování. Téma:Advent und Weihnachten.
Matematicko fyzikální základ užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie) praktické úlohy na výkon a zavedení pojmu příkon 14.12. - písemná práce na užití Pyt. věty 19.12. - písemná práce osová souměrnost, výpočty práce a výkonu
Svět přírody Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky. Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. názvy a značky chemických prvků vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek stejnorodé a různorodé směsi hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků zásady bezpečné práce s látkami v laboratoři a běžném životě; bezpečnostní značky a bezpečnostní věty - H a P věty PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie - usuzování a ověřování - stejnorodost a různorodost
Člověk a společnost objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních vlivů na životní prostředí. Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky ekologické a environmentální problémy lidstva přírodní síly v krajině
Estetická výchova vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. poslech a reflexe kompozice hudební skladby hudební aktivity reflexe hudebního poslechu, hra na hudební nástroje v rámci prezentací vybraných hud. nástrojů zpěv s hudebním doprovodem sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
Tělesná výchova Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Organizace prostoru a pohybových činností. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Volitelné předměty Vhpr: využívá hlas k interpretaci různých pocitů a vjemů vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je zachytit výtvarnou formou hlasový, vokální projev v dramatické tvorbě stylizace, práce se siluetou, tvarem stínové divadlo - vytváření vlastních hrdinů, příběhu (části příběhu), loutek, "obrazovky", hudebního a zvukového doprovodu. - prezentace dosavadní práce ostatním
Člověk a svět práce na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. způsoby placení, nakládání s penězi tvorba ceny