| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčení. |
slovotvorba, význam slov, slovotvorný rozbor, zásady tvoření slov, způsoby obohacování slovní zásoby |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
- vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami - vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Průřezové téma - Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Minulé časy průběhový a prostý, v učebnici lekce 3. Reálie Británie - oslavy Vánoc. |
| Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat PT: Osobnostní a sociální výchova - komunikace Multikulturní výchova |
slovesa pravidelná - 1., 2. a 3. třída otázky a rozhovory na téma Yo y mi familia |
téma: Mi familia- rozšíření slovní zásoby, vlastnosti, oblečení Mi profesión spojené hodiny- týmová výuka - téma La Navidad (práce s textem, vánoční a novoroční přání, oslava Vánoc ve šp. mluvících zemích, koledy |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět. |
Verbální reakce na otázky, odpovídání a poskytování konkrétních informací, vyžádání konkrétních informací. |
Pořádek slov ve větě. Opakování dosud probrané gramatiky. Přídavná jména. Test: Meine Hobbys Téma:Weihnachten |
| Matematicko fyzikální základ |
určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti; vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data; porovnává soubory dat; |
přímá a nepřímá úměrnost; trojčlenka; zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů a diagramů; četnost jednotlivých prvků, aritmetický průměr; |
|
| Člověk a jeho svět |
objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu |
hospodaření s rozpočtem domácnosti |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) |
|
| Člověk a společnost |
objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení |
hospodaření s rozpočtem domácnosti služby bank, aktivní a pasivní operace |
|
| Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepisu (téma vody v umění v historii - návaznost na ročníkový projekt) |
zpěv vybraných písní s tematikou vody interpretace vybraného uměleckého díla jinou technikou Výtvarné dílo na téma "Pocta vodě" (libovolná technika) |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti |
doplňkové sporty, přehazovaná |
|
| Volitelné předměty |
Vhpr: využívá hlas k interpretaci různých pocitů a vjemů vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je zachytit výtvarnou formou |
hlasový, vokální projev v dramatické tvorbě stylizace, práce se siluetou, tvarem |
stínové divadlo - vytváření vlastních hrdinů, příběhu (části příběhu), loutek, "obrazovky", hudebního a zvukového doprovodu. - prezentace dosavadní práce |