| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. |
Typy přísudků Shoda přísudku s několikanásobným podmětem, podmět všeobecný, neurčitý |
|
| Anglický jazyk |
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Rozumí obsahu i jednotlivým informacím v jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě či konverzaci, která se týká osvojovaných témat. |
• zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci • poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět •— porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) • porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání. Konverzace o svých zážitcích z cest, zajímavosti o cizích zemích. Poslechová cvičení s použitím minulého času - cestování. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých a racionálních čísel - opakování a procvičování Zná základní fyzikální veličiny a jednotky - opakování a procvičování Vypočítá obvod a obsah rovinných útvarů - útvary složené ze čtverců a obdélníků |
Průběžné opakování a procvičování již probraných témat. |
19.12.2018 - pololetní písemná práce |
| Svět přírody |
Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
rozdělení obratlovců stavba a funkce těla, orgánových soustav (obratlovci, ptáci) stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (třídy obratlovců, ptáci a jejich řády) |
Obratlovci - obecné znaky - stavba těla - třídy obratlovců (paryby, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, savci) Ptáci - obecné znaky - vnitřní a vnější stavba těla - řády ptáků |
| Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
Linie, tvary, textury, ... Zpěv. |
Koláž. Op Art - obrazy z geometrických tvarů. Zpěv a hra na nástroje - vánoční koledy. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
pohybová cvičení s využitím trampolíny, basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované |
|
| Volitelné předměty |
Vhpr: Ve výtvarné tvorbě využívá vlastní představivost a fantazii. Při dramatických aktivitách vědomě pracuje se svým hlasem, mluví srozumitelně s ohledem na posluchače. |
Kresba, malba - práce s linií a barvou Hudebně - dramatické aktivity |
Kresba osobního "superhrdiny" - pop-up Storytelling - tvorba příběhu "Naštěstí-bohužel"; "Superhrdina" |