| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 1920- 1938 identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci |
meziválečná próza umělecký funkční styl školní slohová práce slovesné kategorie |
"ztracená generace", autoři ČSR - Hašek, Olbracht, Čapek, Poláček, Osvobozené divadlo - práce s ukázkami, skupinové učení, filmové ukázky - práce s ukázkami textů, indoevropské jazyky a jejich dělení, argot a slang, nářečí, hovorová a spisovná čeština téma: Karel Čapek, slohový útvar dle volby odevzdání povinné četby do 5.12. slovesné třídy a vzory |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Napíše krátký text, který se týká jeho zdraví. |
Rozhovory u lékaře - should/shouldn´t. Písemně sdělí svůj problém, sdělí základní informace o své osobě - bydliště, věk, pojištění atd. |
|
| Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace |
Mi ciudad y el viaje Stupňování přídavných jmen |
Město - rozšíření slovní zásoby, názvy obchodů a co se v nich dá koupit Co mám rád - nepřízvučná zájmena (3. pád) přídavná jména - opakování Ročníkový projekt- Kubismus a P. Picasso (Guernica) |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. |
Kultur in der tschechischen und deutschsprachigen Raum-E.M.Remarque. Slovosled ve vedlejší větě-spojky WEIL, DASS. Opakování číslovek a přídavných jmen. |
| Matematicko fyzikální základ |
Násobí a dělí lomené výrazy. Sčítá a odečítá lomené výrazy. |
násobení a dělení lomených výrazů sčítání a odečítání lomených výrazů |
|
| Člověk a jeho svět |
na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
poptávka x nabídka |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí. |
chemická vazba, názvosloví organických sloučenin - aldehydy, ketony, karboxylové kyseliny v praxi významné karbonylové sloučeniny a karboxylové kyseliny zásady bezpečné práce s látkami v laboratoři a v běžném životě problematika zdraví - "éčka" v potravinách |
PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - otevřená a pozitivní komunikace. |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. Zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti. Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv. (PT: Multikulturní výchova, kulturní diference - základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.) |
Totalitní režimy v meziválečném období (komunismus, nacionální socialismus, fašismus). Bolševická revoluce v Rusku. Osobnosti: V.I. Lenin, J. V. Stalin. Vzestup Adolfa Hitlera, protižidovské zákony, pogromy. B. Mussolini a jeho fašistický režim v Itálii. - antisemitismus a rasismus |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá hudební styly a žánry 20. Století |
Parafráze vybraného uměleckého díla v intencích vybraného uměleckého směru počátku století (fauvismus, expresionismus, kubismus, abstrakce, surrealismu) referáty o hudebních stylech 20. století |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a vhodně je aplikuje ve vybraných sportech. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
Útočné a obranné herní systémy v košíkové. Florbalová průprava, hra. Kondiční formy cvičení. |
Osobnostní a sociální výchova. Kooperace a kompetice. |