| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. samostatně připraví referát. |
- shrnutí romantismu - práce s uměleckými texty, reflexe četby - výpisky z odborného textu, práce s informacemi - tvorba referátu |
test na literaturu romantismu |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
- zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci - písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života |
Vyjádření zkušeností pomocí předpřítomného času, významné události či osobnosti. V učebnici lekce 5. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Popíše osobu s využitím osvojené slovní zásoby, části oblečení a obuvi, co se člověku líbí, co ne. Mi pareja ideal. Neurčité zájmeno TODO, TODA. |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností. Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Tvorba otázek. |
Vazba "ich möchte + infinitiv". Slovesa s odlučitelnou předponou-opakování+test. Témata: Mein Tagesprogramm, Advent und Weihnachtszeit. |
| Matematicko fyzikální základ |
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů, načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar, využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem, využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh. |
Pythagorova věta, významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie), osová a středová souměrnost vyhledávání souměrných útvarů, výkon, příkon, účinnost, druhy energií, přeměna energií, zákon zachování energie. |
V pátek 30.11. si napíšeme obdobnou písemnou práci jako tento týden tzn. práce a obvody - obsahy rovinných obrazců. |
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. Uvede příklady znečišťování vzduchu v pracovním prostředí a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor - atmosféra význam podnebí a vliv počasí na život organismů mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě, ochrana při mimořádných přírodních událostech čistota a složení ovzduší, ozonová vrstva názvy a značky chemických prvků |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - ekologie PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie |
| Člověk a společnost |
objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. |
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky |
|
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
- hudební aktivity - kombinace výtvarných technik |
|
| Tělesná výchova |
Sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí. |
Přesná měření, jejich evidence a vyhodnocení. |
|
| Volitelné předměty |
využívá hlas k interpretaci různých pocitů a vjemů vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je zachytit výtvarnou formou |
hlasový, vokální projev v dramatické tvorbě stylizace, práce se siluetou, tvarem |
stínové divadlo - vytváření vlastních hrdinů, příběhu (části příběhu), loutek, "obrazovky", hudebního a zvukového doprovodu. |
| Člověk a svět práce |
uvede příklady dávek a příspěvků, které ze státního rozpočtu získávají občané. |
sociální politika státu, důvody a zdroje |
|