| Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčení. |
popis uměleckého díla slovotvorba, význam slov, slovotvorný rozbor, zásady tvoření slov, způsoby obohacování slovní zásoby |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
- porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) - zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
Průřezové téma - Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění. V učebnici lekce 1 a 3 Minulé časy průběhový a prostý. |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
Yo y mi familia |
členové rodiny, popis postavy (slovesa TENER A SER) věk rodin. příslušníků, jejich zaměstnání práce s videoukázkou, odpovědi na otázky |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Rozpoznání známých slov a slovních spojení. Porozumění významu slov, slovním spojením a větám. |
Pořádek slov ve větě. Zápor v německé větě-opakování+test. Témata: Meine Hobbys, Advent, Weihnachten |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary Určuje vztah přímé a nepřímé úměrnosti Vyhledává, vhodnocuje a zpracovává data |
Konstrukce čtyřúhelníků Přímá a nepřímá úměrnost Zpracování dat do tabulek a grafů, čtení za grafů a deagramů. |
|
| Člověk a jeho svět |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi, bezobratlí) |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi, bezobratlí) |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí význam vlády Přemyslovce Boleslava I. až Břetislava. |
Boleslav I. Boleslav II. Břetislav |
|
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem vlastní a cizí vokální projev změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
zpěv s hudebním doprovodem - vybrané písně s tématem vody (ročníkový projekt) Zpracování vybraného uměleckého díla jinou technikou, než kterou je vytvořený originál. Tvorba dárkových předmětů na vánoční trhy |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
přehazovaná volejbalová průprava |
testy těl. zdatnosti OVOV |
| Volitelné předměty |
využívá hlas k interpretaci různých pocitů a vjemů vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je zachytit výtvarnou formou |
hlasový, vokální projev v dramatické tvorbě stylizace, práce se siluetou, tvarem |
stínové divadlo - vytváření vlastních hrdinů, příběhu (části příběhu), loutek, "obrazovky", hudebního a zvukového doprovodu. |
| Člověk a svět práce |
vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi. vysvětlí význam úroku placeného a přijatého |
rizika hospodaření a zvažování jejich míry Úročení |
|