| Český jazyk a literatura |
správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 1920- 1938 (zejména předválečné a meziválečné avantgardy) |
slovesné třídy a vzory . procvičování zájmena a číslovky( druhy) slovotvorný rozbor složeniny vlastní a nevlastní etymologie slov autoři tématu Velká válka |
test - slovesné kategorie- v týdnu od 19.11. slovotvorný základ, zkratky a zkratková slova, spřežky Rolland, Remarque, Hemingway, Hašek |
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Zeptá se na základní informace, které souvisejí s lidským zdravím. |
Slovní zásoba týkající se lidského těla a zdraví. Should/shouldn´t/might. Rozhovory u lékaře, popis zdravotního problému. |
Osobnostní a sociální výchova. |
| Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci- nepřízvučná zájmena práce s textem Mi deporte - dokončení vlastního textu |
- opakování vlastnosti, povahové rysy PT: Osobnostní výchova - horoskop a znamení vl. slohová práce na dané téma, práce se slovníkem |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. |
Slovosled ve vedlejší větě. Spojky WEIL, DASS. Dokončení tématu Prag-meine Stadt. Kultur in der tschechischen und deutschsprachigen Raum-E.M. Remarque. |
| Matematicko fyzikální základ |
Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice. Využívá znalostí lomu světla při analýze průchodu světla čočkami. Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. Násobí a dělí lomené výrazy. |
základní princip lomu světla praktické důkazy lomu světla čočky (spojka, rozptylka) konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností násobení a dělení lomených výrazů |
dělené hodiny |
| Člověk a jeho svět |
Popíše typy bezhotovostního placení. |
vyplnění složenky, převodního lístku... |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližších okolí. Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí. Vysvětlí role členů kominuity (rodiny, třídy, spolku) a uvede příklady pozitivního a negativního vlivu na kvalitu sociálního klimatu (vrstevnická komunita, rodinné prostředí) z hlediska prospěšnosti zdraví. Vyhodnotí na základě svých znalostí a zkušeností možný manipulativní vliv vrstevníků, médií, sekt; uplatňuje osvojené dovednosti komunikační obrany proti manipulaci a agresi. |
chemická vazba, názvosloví organických sloučenin v praxi významné halogenderiváty, alkoholy a fenoly problematika zdraví - vliv alkoholu a jiných návykových látek na lidské zdraví situace ohrožující zdraví, rizikové činnosti, prevence (pití alkoholu) společenské role a zdraví (propojení s tématem pití alkoholu) vliv médií, vrstevníků a sekt (propojení s tématem pití alkoholu) |
Deriváty uhlovodíků - vlastnosti - halogenderiváty - názvosloví, vlastnosti a použití vybraných látek - alkoholy a fenoly - tvorba názvosloví, vlastnosti a použití vybraných látek - vliv alkoholických nápojů na lidské zdraví - vliv rodiny, vrstevníků a spolků na konzumaci alkoholu v naší společnosti PT: Osobnostní a sociální výchova, morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika |
| Člověk a společnost |
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Objasní souvislosti globálních a lokálních problémů. Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních vlivů na životní prostředí. |
Versaillský mírový systém, Pařížská konference - nová podoba Evropy. Vznik ČSR. Klimatické podmínky a jejich proměna. |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru // Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá hudební styly a žánry 20. století |
Seznámení s uměleckými směry počátku 20. století. Parafráze vybraného uměleckého díla v intencích vybraného uměleckého směru počátku století (fauvismus, expresionismus, kubismus, abstrakce, surrealismu) zadání a realizace referátů o hudebních stylech |
| Tělesná výchova |
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a vhodně je aplikuje ve vybraných sportech. |
Rozcvičení, strečink, kompenzace. Útočné a obranné herní systémy v odbíjené. Florbalová průprava, florbal hra. Běh do Londýnských schodů. |
|