| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Využívá základy studijního čtení - vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
typy přísudků Tvorba odstavců hlavní myšlenka, klíčová slova, tvorba poznámek lyrika, epika, drama. próza, poezie |
|
| Anglický jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
— vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. — písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Téma cestování, vyplnění dotazníku pro potřeby cestování (vízum, hotel, letiště, …), pohled z prázdnin, úvod do minulého času (pravidelná a nepravidelná slovesa) Průřezové téma: Výchova demokratického občana, demokratické tradice anglicky mluvících zemí. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých a desetinných čísel. Charakterizuje, třídí a znázorní základní rovinné útvary Sestaví správně podle schematu jednoduchý elektrický obvod |
Opakování a procvičování zákaldních početních operací. Delší příklady se závorkami, přednost početních úkonů. Základy rýsování. Rýsování dle postupu. Základní principy vedení el. proudu. Prvnky el. obvodu. Schematické značky. Zapojení jednoduchého obvodu. |
|
| Svět přírody |
Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. |
základní geografické, topografické a kartografické pojmy (globus, zeměpisné souřadnice, mapa) výběr geografických informací a jejich zdrojů (práce se Školním atlasem světa, globusem a nástěnnou mapou - určování zeměpisných souřadnice, orientace, časová pásma) tvary zemského povrchu |
Globus a mapa - určování zeměpisných souřadnice (zeměpisná šířka a délka) - rovnoběžky a poledníky - základní orientaci na Zemi (globus, mapa, nástěnná mapa) - mapa a její náležitosti (obsah mapy - polohopis, výškopis, popis) - tvorba map |
| Člověk a společnost |
Objasňuje důvody vzniku starověkých civilizací. Rozlišuje různé typy vlastnictví. |
Starověká Mezopotámie, způsoby vlády, památky, městské státy duševní x hmotné vlastnictví movitý x nemovitý majetek |
|
| Estetická výchova |
Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
hlasová hygiena, techniky vokálního projevu a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu vlastní a cizí vokální projev výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost |
Hlasová hygiena, vystupování s vlastní reprodukcí vybrané písně s doprovodem hudebních nástrojů, popř. nahrávání písně. Návštěva koncertu The Pyramids (původ jazzu v návaznosti na probíranou látku týkající se Afriky) Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, psychohygiena - uplatnění hudby při relaxaci. Výtvarné umění Afriky, návrh oblečení inspirovaného Africkou kulturou, africká hudba a tance. Výtvarné umění starověku. Průřezové téma: Multikulturní výchova, multikulturalita - odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované florbalová průprava a florbal hra |
PT: osobnostní a sociální výchova, kooperace, kompetice. |
| Volitelné předměty |
Při poslechu vnímá tón, rytmus, tempo, melodii, dynamiku a v rámci osobních dispozic je dokáže interpretovat. |
Hudebně-dramatické aktivity, expresivní projev; VV - Kombinovaná technika - koláž s domalbou imaginárního prostředí |
Expresivní interpretace vybraných písní a vybrané "role" koláž a domalba imaginárního prostředí |