| Český jazyk a literatura |
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele |
vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářečí a nadnářeční útvary, důraz na psací písmo při psané komunikaci staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů |
|
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
- promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou -písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají rodiny |
Minulý čas a téma rodina, v učebnici lekce 1. |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel |
rozšíření slovní zásoby - vlastnosti (přídavná + podstatná jména - opakovací test) sloveso TENER číslovky nad 30 Día de los muertos - překlad textu PT: Osobnostní a sociální výchova Multikulturní výchova |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům a zákazům. |
Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1. a 4. pádu-opakování. Tvorba otázek zjišťovacích a doplňovacích. Číslovky. Téma: Meine Familie |
| Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles; načrtne a sestrojí rovinné útvary; využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů; |
výpočet objemu (krychle, kvádr); konstrukce čtyřúhelníků; hustota látek; vztah mezi hmotností, hustotou a objemem; |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obratlovci - obojživelníci, plazi) "rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (obratlovci - ryby, obojživelníci,plazi)" |
|
| Člověk a společnost |
Nahrazuje agresivní chování chováním asertivním. Vysvětlí vznik a vývoj Velkomoravské říše. |
typy chování - manipulativní, agresivní, asertivní a pasivní. Velká Morava |
osobnostní rozvoj |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
intonování písní linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem vlastní a cizí vokální projev |
hudebně-dramatické aktivity, zpěv s hudebním doprovodem; jednobodová případně dvoubodová perspektiva - její využití na zvoleném motivu vybranou výtvarnou technikou; |
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti |
průpravné a míčové hry (basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované) pravidla hraných míčových her tělesná zdatnost |
|
| Volitelné předměty |
vhpr |
kombinovaná technika |
koláž a malba/kresba imaginárního prostředí |