| Český jazyk a literatura |
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Používá správné tvary slov v písemném projevu |
zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru; vypravování, popis slovesné tvary |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - rozvoj individuálních dovedností pro kooperace - rozvoj individuálních dovedností pro kooperaci, rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci. Písemná práce - pravidla českého pravopisu |
| Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
— písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Opakování. Mezipředmětové vztahy - Člověk a příroda. Přítomný čas průběhový. Nová lekce (3) - Prázdniny, úvod do minulého času. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých a desetinných čísel. Převádí základní fyzikální jednotky Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary |
Opakování sčítání, odečítání, násobení a dělení desetinných čísel a sčítání a odečítání celých čísel Nová látka násobení a dělení záporných čísel, dělení desetinných čísel. Procvičování převodu jednotek Přímka, úsečka, polopřímky, kruh, kružnice, mezikruží, 3 - 6 úhelníky |
24.10. čtvrtletní písemná práce |
| Svět přírody |
Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů. Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Používá základní kartografickou terminologii. |
myšlenková schémata a mapy - regiony Afriky porovnání jednotlivých regionů Afriky výběr geografických informací a jejich zdrojů základní kartografické pojmy (globus, mapa) |
Afrika - regiony Afriky a jejich základní charakteristika - Hravý zeměpis a Školní atlas světa Globus a mapa - základní poznatky a kartografické pojmy spojené s globem a mapou |
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví. |
vznik starověkých civilizací vztah předmět- vlastník typy vlastnictví |
|
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
Intonování písní. Výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost |
Vícehlasý zpěv. Výtvarné umění Afriky - návrh potisku látky. Průřezové téma: Multikulturní výchova, multikulturalita - odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur. |
| Tělesná výchova |
Uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
zásady bezpečného chování na sportovních akcích ve škole i mimo školu, zásady bezpečného používání sportovních potřeb, nářadí a náčiní basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované |
|
| Volitelné předměty |
Při dramatických aktivitách vědomě pracuje se svým hlasem, mluví srozumitelně s ohledem na posluchače. |
Hudebně - dramatické aktivity |
Intonace vybraných písní s hudebním doprovodem, hudebně-dramatické aktivity |