| Český jazyk a literatura |
uspořádá v textu informace s ohledem na jejich účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná jejich funkci, uvede jejich představitele |
souvislost a logická uspořádanost textu, odborná terminologie, srozumitelnost, znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího, funkční styl, subjektivní a objektivní slohotvorní činitelé obohacení slovní zásoby větné členy, věta dvojčlenná, jednočlenná, větné ekvivalenty |
slohové postupy a styly stavba slova (odovozování) skládání, zkracování, rčení, floskule druhu přísudku, přívlastku, doplněk , 16.10. shrnující test nové básnické směry - dadaismus jazykové hrátky |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduchý text týkající se filmu, knihy nebo časopisu. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech. |
Popíše prostředí, ve kterém žije, každodenní činnosti a potřeby, způsob života a minulé události. Present Perfect. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení. |
| Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
názvy sportů, příslovce muy/mucho, slovesa hacer, jugar, practicar Můj oblíbený sport - práce s textem opakování časových údajů |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích. Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. |
Rozkazovací způsob-procvičování. Témata:Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt. Opakovací test. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. |
rovnice s neznámou ve jmenovateli podmínky řešitelnosti slovní úlohy (hodnoceno v AMA/EMA) |
|
| Svět přírody |
Orientuje se v základních vývojových fázích fylogeneze člověka. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Usiluje v rámci svých možností o aktivní podporu zdraví. Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc. Aplikuje a poskytuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla. |
fylogeneze člověka stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná soustava člověka aktivní podpora zdraví - prevence špatného držení těla, vady páteře situace ohrožující zdraví, rizikové činnosti, prevence, první pomoc - zásady poskytování první pomoci, ošetřováníběžných poranění - zlomeniny, výrony |
Typy tkání člověka - krycí a výstelková, pojivová, svalová, nervová, tělní tekutiny Opěrná soustava - stavba kosti, kloubu, funkce kostry, kosti jednotlivých částí těla, vady páteře x správné držení těla |
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. Rozumí povinnostem občana při zajišťování obrany státu. Případné neshody či konflikty s druhými lidmi řeší nenásilným způsobem. - metody řešení konfliktů (PT: Osobnostní a sociální výchova, řešení problémů a rozhodovací dovednosti - dovednosti pro řešení problémů z hlediska typu problémů a sociálních rolí.) |
První světová válka - historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi - úloha občanů při obraně státu |
|
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktiviách |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality hudební aktivity, zpěv s hudebním doprovodem |
Malba vybranou technikou (tempery, akvarel) inspirovaná impresionistickým a pointilistickým přístupem. Míchání barev ze 3 základních a bílé. Hudební aktivity - zpěv s doprovodem. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v odbíjené, košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
Průpravná cvičení s míčem, pohybová cvičení. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Zná zásady pro psaní strukturovaného životopisu. |
strukturovaný životopis |
|