| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov. uplatňuje zásady pravopisu na úrovni slova. samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. uceleně reprodukuje přečtený umělecký text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla |
světový romantismus (Goethe, Poe, Hugo, Scott, Puškin aj.) - práce s lit. ukázkami, tvorba myšl. mapy slovotvorné způsoby: odvozování, skládání, zkracování, slovotvorný rozbor, slovotvorný základ a prostředek, přenesená pojmenování pravopis i/y v koncovkách podst. jmen práce s PČP reflexe vlastní četby |
- opakování ze 7. r. - opakování a procvičování vzorů; odchylky od pravidelného skloňování - 9. 10. ODEVZDÁNÍ ČTEN. DENÍKU |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
- psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět - promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
New York |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
REPASO - popis sebe sama a ostatních, vyprávění o rodině s využitím pravidelných sloves a číslovek, opakovací a shrnující cvičení. |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích. Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. |
Předložky se 3. a 4. pádem-procvičování. Souřadící spojky. Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung. Test-předložky se 3. a 4.pádem |
| Matematicko fyzikální základ |
využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles; vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem; zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic |
úlohy o rovnoměrném pohybu (využívat početní i grafické řešení); • funkce • lineární funkce • pravoúhlá soustava souřadnic vzájemná poloha přímky a kružnice, vzájemná poloha kružnic |
19.10. píšeme písemnou práci - grafy funkcí, mocniny, výpočty rychlosti |
| Svět přírody |
Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje důsledky vnějších geologických dějů, včetně oběhu vody. Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. |
vnější procesy v přírodní sféře důsledky vnějších geologických dějů, oběh vody fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor |
Vnější geologické děje - zvětrávání (mechanické, chemické, biologické) - transport - ukládání - činnost tekoucí vody, moře, větru, ledovců, změn teplot, gravitace, organismů a člověka na utváření zemského povrchu Přírodopis 9 |
| Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. |
Situace po 30. leté válce, hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století |
|
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
kresba a malba |
výtvarné umění romantismu |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.¨ Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice. |
košíková doplňkové sporty |
|
| Volitelné předměty |
Vhpr |
Teorie barev, vnímání barev, míchání barev |
Malba temperovými barvami - co nejpřesnější míchání požadovaného odstínu ze tří základních barev a bílé - malba podle detailu vybrané reprodukce. Tvorba barevného vzorníku Malba vybraného předmětu (zátiší). |
| Člověk a svět práce |
uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice). |
produkty finančního trhu pro investování |
|